Direktlänk till inlägg 19 juli 2014

Vädermässig förlossning, disk och tålack

Av Ewa - 19 juli 2014 21:02

Den där äckliga tröttheten har gett med sig och idag har jag inte somnat i soffan en enda gång och jag orkade köra ett gummipass trots klibbig värme. Det gick ganska tungt och en övning, nig & dra, fick jag inte alls fason på vilket gjorde att den inte tog på låren som avsett utan på nedre ryggen. Inte bra. Faktum var att middaxdisken gjorde att ryggen pajade helt och känslan av att ha en stor spik inkörd infann sig.

 

Vi har levt familjeliv i några dagar med Elin som en välkommen tillökning. Hon har faktiskt bott här sedan i torsdags eftermiddag och det har varit mysigt att umgås lite längre än bara ett par timmar. Robin har sommarlov från studierna och arbetar natt som väktare. Elin är inte helt såld på att vara ensam om nätterna och tycker om att ha Selma hos sig, men de dagar som Robin är ledig får Selma vara här för husfridens skull. Elin åkte tillbaka till Robins lägenhet idag, men Selma är kvar några dagar till. På onsdag åker Pär bort igen och då kommer antingen Elin att bo här när Robin jobbar natt eller så tar hon med sig Selma, men jag vill inte ha ensamt ansvar för mer än marsvinen när jag blir gräsänka i 1,5 vecka. 


Äntligen, äntligen fick jag ett ordentligt åskväder!! Först kom en regnskur med STORA droppar, sedan började det mullra med en och annan kraftigare smäll och efter en dryg timme slog blixten ned vid 2 tillfällen och då skrällde det så att det skavde i öronen. Aj lav it! Temperaturen har sjunkit med 7 grader och luften är mycket fräschare. En vädermässig förlossning.



Apropå ovan nämnda middaxdisk, så varierar ju mängden. Jag brukar ofta göra mitt kvällste samtidigt och jag har infört 3 mått på mängden disk i förhållande till den tid det tar att göra te. När jag hinner diska färdigt innan vattnet ens har kokat upp (vilket tar dryga 5 minuter), så är det alldeles lagom mycket disk. Hehe. När jag sköljer tallrikarna och vattnet har kokat upp, så är det en hanterlig mängd disk. När vattnet har kokat upp och jag inte har hunnit längre än till att skölja besticken (och de tar jag alltid först), så är det aaaaalldeles för mycket disk. De 3 senaste middaxdiskarna har varit av det sista slaget och just idag var det inte lyckat med tanke på ryggen. 

När Elin och jag shoppade senast (i maj?) köpte jag nagellack och hade för avsikt att lacka tånaglarna, men det har inte blivit av förrän idag, 2 månader senare. Tårna sitter i fel ände av kroppen. Så är det bara! För att resultatet skulle bli bra, så behövde jag göra pedikyr och visserligen är jag smidig, men magen är i vägen såna gånger och därför jag sköt jag upp det om och om igen. Nu har tånaglarna klippts, filats till och putsats och fått en färgstark och glansig yta. Fina fötter!

Isa Dora Smashing Cerise

   


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards