Direktlänk till inlägg 26 maj 2014

Värt ett försök

Av Ewa - 26 maj 2014 20:44

I morse var ena ögat igenklibbat. Jag sköljde med ljummet vatten och duttade Essex på de härjade hudytorna i ögonvrårna. Jag tog medicinerna och ögondropparna, men det tar ett tag innan medicinen kickar in. Det gör inte ont i ögonen som det gjorde när jag hade inflammationen, men det är fruktansvärt jobbigt med svedan och att inte palla dagsljuset. Jag hade faktiskt solglasögonen på mig när det var som värst. Sedan fick jag ett panikryck vid tanken på alla pollensmutsade ytor, stängde vart enda fönster och drog fram dammsugaren, satte på borstmunstycket som jag duschade lätt med vatten och så gick jag från rum till rum och dammsög fönsterbänkar och större ytor. Jag sov 1 timme i soffan. 


Efter middagen fick jag pollenpanik igen. Som igår. Igår tog jag en Oxascand och jag upplevde en lindring. Den tiden jag använde Theralendroppar, så utnyttjade jag dem vid några såna här allergitillfällen. När klådan blir ohanterlig får jag ångest av att inte kunna göra det jag helst skulle vilja nämligen att plocka ut ögonen och lägga dem i kylen, men när jag dämpar ångesten dämpas även klådan. Därför har jag tagit en Oxascand även idag och jag tänker göra det varje gång det blir så här överjävligt. Allt är värt ett försök.


Är det någon som känner till Lypo-C? Jag läste en artikel om det i Må Bra för flera månader sedan. Kvinnan hade velat ha något mot överväldigande trötthet och fått nys om Lypo-C. Hon blev piggare, men en oväntad positiv biverkning var att hennes psoriasisfläckar försvann och det är det jag är ute efter. Jag har provat Mildison Lipid som är en kortisonsalva, men det blev inte bättre. Jag har provat ansiktsvatten, ansiktsmasker och skrubbar som har gett tillfällig bättring. Jag har provat hudvårdsprogram med rengöring, ansiktsvatten och återfuktande krämer för både natt och dag utan önskvärt resultat. Just nu använder jag Dermalogicas produkter (ett provpaket som ska räcka en månad) och jag tycker om ansiktsvattnet i sprayform och ansiktsmasken, men det känns inte som att de torra områdena försvinner. Jag använder dessutom Ceridal som är en psoriasiskräm. Den är tjock, fet på gränsen till hård och den ger tillfällig lindring, men inte över hela pannan och jag tycker inte om den. Vad fan ska jag göra?? Nu ska jag prova Lypo-C och så ska jag återgå till Essex nu när jag äntligen har fått tag i den igen. Allt är värt ett försök så länge jag inte mår sämre av det! Det är på sätt och vis en lättnad att Dermalogica inte fungerar för de kostar löjligt mycket.


  


PS. Lypo-C smakar.......död & pina.

 
 
Jenny

Jenny

28 maj 2014 16:09

Plocka ut ögonen brukar jag också vilja göra, fast när jag har migrän eller allmän överjäv----lig huvudvärk. Drömmer då om att placera iskuber i ögonhålerna istället :)
Visst var det ett bra citat! Sällan jag hittar något jag verkligen kan ta till mig. Men det där... :)
Kram på dig och hoppas allergin bättrat sig.

http://tokigterrier.bloggagratis.se

Ewa

28 maj 2014 17:52

Jaa, iskuber!

Kram tebax och glöm inte hundarna!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6
7
8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards