Direktlänk till inlägg 11 februari 2014

Hos läkaren

Av Ewa - 11 februari 2014 20:33

Det var äntligen dax för läkarbesöket angående min stukade fot. 4 dagar innan 4-månadersjubiléet av själva stukningen. Doktor JP frågade och jag svarade. Han kände på bägge fötterna för att jämföra friskt och skadat. Jag fick gå fram och tillbaka några gånger och även på tå. Han var förbryllad och tyckte, precis som jag, att det är ologiskt att jag har ont på insidan av fotleden när jag stukade den utåt. En skada på insidan är allvarligare än en på utsidan. När han började prata om att det kan ta flera månader för en stukning att läka, så började jag misströsta. Jag var nervös för det här läkarbesöket, men inte för ett besked utan för att jag inte skulle få någon hjälp (jag har börjat känna så inför de flesta läkarbesök, åtminstone de på VC:n). Kanske såg han min misströstan? Han föreslog röntgen och det tackade jag ja till och jag var inställd på att få vänta flera veckor igen, men fick veta att de har drop-in-mottagning på Södertälje sjukhus varje dag. "Du får det att låta som att jag kan gå dit på samma sätt som jag går till Konsum" sa jag. "Precis så är det!" svarade JP. Remissen skickade han elektroniskt och jag känner att det är lika bra att få det avklarat, så jag ska ta mig dit i morgon. Han rekommenderade även att jag ska kontakta sjukgymnasterna för att få hjälp med stärkande och stabiliserande övningar och även om jag sa att jag skulle kontakta dem, så gör jag nog inte det. Jag ska först kolla övningar på nätet.


JP var den första läkaren som jag har träffat som visste vad MBT-skor är och som har ett eget par och när jag nämnde stavarna, så frågade han hur de fungerade ihop med skorna. En läkare som inte bara predikar om motion utan som även verkar utöva den själv (hans kroppsbyggnad tolkade jag som att han springer)!


Mitt intryck av doktor JP var positivt och jag funderar på att lista mig hos honom nu när EW har slutat. Faktum är att en dam före mig i receptionen frågade om just det här med listning (listande?) pga. att EW har slutat och hon hade blivit rekommenderad att välja JP.


  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards