Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

Beteenden

Av Ewa - 1 februari 2014 21:20

Ingen praktiserar ett beteende utan att få ut någonting av det. Att ständigt komma för sent är ett beteende som jag inte har något som helst överseende med annat än om man färdas med SL. Min svägerska har alltid haft svårt att komma i tid, men hon har faktiskt blivit bättre och jag undrar om det inte är hennes familj som har pressat henne för ingen av dem gillade att alltid komma sist till middagarna med Vårat Gäng. Elins pojkvän är hopplös och han drar med sig Elin som alltid har varit noga med tider. Förra lördagen, när vi bjöd alla på middag, så hade vi valt att de skulle komma vid 15 och så skulle vi äta klockan 16. Vid 13-tiden sms:ade Elin att de inte skulle komma förrän till klockan 16 trots att hon var medveten om att vi skulle äta då. 15.35 sms:ade hon att de precis skulle åka och det tar 25 minuter under idealiska förhållanden. De kom 10 över 16 när vi just hade satt oss. Det är arrogant och det är respektlöst och jag kan komma på 2 anledningar till att någon väljer att alltid komma för sent och det är att man inte anser att man tillhör de som behöver anpassa till någon annan och att man gillar den uppmärksamhet som en försening trots allt leder till. Jag tål det inte!


  

 
 
Annie

Annie

2 februari 2014 14:53

Vilken annan människa (än jag själv) som tar sig rätten att slösa på MIN tid, visar bara vilken ren och skär nonchalant och respektlös människa han eller hon är. Då tappar jag respekten direkt.
Det är förstås okey att komma sent någon gång, om man ödmjukt ber om ursäkt för det. Men att alltid komma för sent och ta för vana att låta sig väntas på är INTE okej.
Så tycker jag.

http://annieekstrom.se

Ewa

2 februari 2014 20:28

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards