Direktlänk till inlägg 8 april 2013

Idag börjar det

Av Ewa - 8 april 2013 12:08

Promenad tur & retur apoteket blev sammanlagt 50 minuter. Snöbyar med virvlande lappvantar och knappt 2 plusgrader. Mysse på!


Mina fina vinterkängor är troligen boven i dramat med mina onda fötter. Efter gårdagens promenad fick jag vansinnigt ont i hela högra nederbenet förutom i fötterna. På kvällen, så gav jag med mig och tog faktiskt kombon Alvedon-Ipren mot värken. Jag börjar tro att det är en hälsporre på g i höger fot och det är det som gör att jag misstänker vinterkängorna och att de har alldeles för dålig dämpning i sulorna, särskilt i hälen.

Det var nödvändigt att gå till apoteket just idag och jag grunnade på vilka skor jag skulle ta för att inte förvärra den eventuella hälsporren. Ping! Mina MBT-kängor låg ju i garderoben och är det några skor som har dämning i sulorna, så är det dem. Ooooo, det var som att gå på bomull! Stadigt och mjukt och när jag hade kommit halvvägs, så kände jag hur helt andra muskler aktiverades jämfört med när jag går i vanliga skor. Jag blev rejält trött i benen.


I senaste numret av LCHF-magasinet läste jag att ett tillskott av magnesium kan hjälpa till att hålla kolesterolvärdet i schack. Det är värt ett försök, så jag köpte en burk på apoteket.


Startvikt: 102,2 kg.     Fy, vilka vidriga siffror!!! Jag skäms, så jag vill sjunka genom jorden! Idag börjar jag med Weight Loss-pillerna. 1 tablett 20 minuter före frukost och 1 tablett 20 minuter före middagen. Förutom att gå ned i vikt, så hoppas jag verkligen att hungerkänslorna dämpas. Igår hade jag en riktigt dålig hungerdag. Åtgärd numro 5 - check!


  

 
 
margus

margus

12 april 2013 20:34

Fina MBT-kängor, ser nästan ut som stövletter på bilden. Såna finns inte hos min återförsäljare (Ortopedservice). Ska höra mig för. Tack för tipset.

http://margus.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22 23
24
25
26 27
28
29 30
<<< April 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards