Direktlänk till inlägg 11 maj 2011

Pinsamt trög och med dåligt minne

Av Ewa - 11 maj 2011 20:52

Vi var i Skärholmen på eftermiddagen. Pär skulle handla en del pryttlar på Clas Ohlson och medan jag strosade runt där, så hittade jag en rolig vattenflaska att ha i väntan på en ny SATS-flaska. Den har ett löstagbart kylelement som man kan lägga i frysen och som sedan håller vattnet kallt  (den är stav-formad och är fäst i en egen plastring som hänger på öppningen och ). En sorts fiffighet i min smak!

På Intersport tänkte jag köpa hantlar som är snäppet tyngre än de Elin har (som är på 2,5 kg) och ett stöd till vänstra handleden. Jag hade kollat upp Intersports web-sida och hittat ett hantelset med en totalvikt på 10 kg för dryga 400 pengar. Jag köpte ett sådant och jag köpte även ett handledsstöd. Det var inte förrän vi satt och åt middag där i Skärholmen som det slog mig att det ju bara är en enda hantel i den där 10 kg tunga väskan trots att det kallades för hantel-set  !!    Pär hade tagit för givet att jag begrep det och sa därför ingenting. Jag var så inställd på att fortsätta mina styrkeövningar med hantel-par även om det naturligtvis inte är nödvändigt, men är man ett vanedjur, så är man. Jag blev arg (på min egen pinsamma tröghet). Jag blev sur (över att inte kunna träna som jag är van vid). Jag blev trött (över att behöva gå tillbaka till affären för att returnera den 10 kg tunga väskan). Sedan blev jag tyst medan jag satt och funderade.  ---------------  Jag kom fram till att jag inte måste göra övningarna på samma sätt som jag är van vid och vi bestämde tillsammans att om den här hanteln verkligen är bra, så kan vi köpa en till om ett tag.

Förresten så åt jag grillat kycklingbröst med klyftpotatis, salsasås och majonnäs och det var mmmmmycket gott!


Inte nog med att jag är trög i huv'et utan jag har även ett dåligt minne. På en stol i sovrummet, så brukar jag hänga mina kläder. Ibland när jag har en slö & slarvig period, så brukar det bildas en hög där, men den är aldrig större än att stolen hela tiden syns.    Idag tog jag tag i den högen och lade in kläderna där de skulle vara. Det här ledde till att jag hittade ett par 3/4-byxor i ljusgrått som jag köpte förra sommaren och som jag hade glömt bort fullständigt. Det kan handla om förträngning oxå eftersom byxorna satt för hårt runt midjan för att de skulle vara bekväma, men nu är några kilon borta och byxorna sitter bra. Jag hittade även en batikfärgad (vit-grå-svart) trikåkjol som jag köpte på Indiska även det förra sommaren, men det märkligaste fyndet var ett par svarta byxor som jag beställde från Ellos, men när? Och varför har jag inte använt dem? Att hitta bortglömda kläder är väl en fördel med att ha dåligt minne, antar jag.   


Fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards