Direktlänk till inlägg 11 maj 2009

Beslut har fattats

Av Ewa - 11 maj 2009 22:53

Nu orkar jag inte längre hålla på. Jag har nu beslutat mig för att sluta försöka gå ned i vikt och för mig innebär detta:


* det är flera månader sedan jag vägde mig senast och så ska det förbli.

* mitt godissug kommer och går och i fortsättningen kommer jag att äta godis/kakor/chips om och när helst jag är sugen.

* jag kommer att fortsätta att styra in mig på LKHF-kosten utan att följa den slaviskt eftersom det är den enda kostlinjen som jag tror på.

* jag kommer att promenera, styrketräna och yoga i den mån hälsan tillåter.


Mitt beslut innebär  I  N  T  E:


* att jag kommer att äta godis/kakor/chips varje dag.

* att jag kommer att frossa i hamburgare, pommes frites eller annan snabb-mat.

* att jag kommer att strunta blankt i vad jag äter.


Fridens alla bloggare och sinnesfrid till mig!



 
 
Ingen bild

T

11 maj 2009 23:06

Jag ber att få önska lycka till!
Tankar från Tina

 
Nini

Nini

12 maj 2009 10:28

Ett skönt beslut att fatta!

http://nini.bloggagratis.se

 
Elin

Elin

12 maj 2009 11:01

Heja, heja! :)

http://skissat.bloggagratis.se

 
Åsa

Åsa

12 maj 2009 18:58

Låter som ett väldigt klokt beslut.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Tant Grön

Tant Grön

13 maj 2009 14:25

Klok kvinna!! Själv slängde jag ut vågen och slutade väga mig för mååååånga år sen. Har mått betydligt bättre efter det... Vikten är inte allena rådande för hur man mår! Man KAN må bra fast man är överviktig... :o)

Vink! från en grön tant

http://agronomefilosofa.bloggagratis.se

 
Marianne

Marianne

15 maj 2009 23:15

Ett klokt beslut och jag önskar dig lycka till. Det viktiga är att du mår bra, inte hur mycket du väger. Passa på att slänga ut vågen också.
Ha det gott

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards