Direktlänk till inlägg 21 januari 2013

Små ändringar

Av Ewa - 21 januari 2013 21:07

Pär och jag skulle ha haft ett rådgivningsmöte på banken idag, men klockan 9 ringde de och sa att vår bankdam var sjuk, men kommer att höra av sig om en ny tid. Min dag var planerad runt det här mötet med endast en kort promenad till banken i Salem och sedan veckohandling på Konsum. Jag har svårt för att planer ändras, jag blir mer oflexibel med åren, men mycket beror på sjukdom (rutiner och o-spontanitet håller ångesten i schack). Eftersom jag inte hade sett fram emot bankmötet, så blev det ändrade schemat dock inget oöverstigeligt hinder.


Jag steg upp vid halv 10 och kom ut på en längre promenad 45 minuter senare. Jag gick min vanligaste runda fast omvänt och jag hade ett riktigt bra tempo och för första gången på länge, så klarade jag rundan på 70 minuter trots att De Otäcka Backarna, som går nedför åt den ena hållet, nu gick uppför och kom på sluttampen. Närmare slutet blev benen stumma som stockar och jag var tvungen att dra ned tempot tills de hade vaknat till liv igen.

   

Den planerade veckohandlingen blev av i alla fall och det var himla lugnt och skönt i affären. Är det alltid det på måndagar, tro? Vi bestämde att börja veckohandla på måndagar i stället för på tisdagar. Den lilla ändringen gör att måndagarnas styrketräning flyttas till tisdagar med start i morgon. Nemas problemas! Faktiskt.


Vi har en halt rådjurspöjk. Han har synts till i kanske 2 månaders tid, ofta varje dag. Hans högra ben är trasigt på något sätt för han stöder inte alls på det, men han ser ut att må bra i övrigt och kan få upp farten riktigt bra. Jag mår dåligt av att se hur han haltar och funderar mycket på att ringa kommunens djurvårdare (om sådana existerar). Det handlar väl om avlivning i så fall..... Jag vet inte hur jag ska göra.

 Jag läser en riktigt bra bok, "Annonsflickan från Odessa" . Den är allvarligare och djupare än vad baksidestexten antyder och man får veta en hel del om levnadsvillkoren i Ukraina och om hur det verkligen går till när det handlar om sk. postorder-fruar, Amerikaners fördomar om kommunism och Ukrainares naiva föreställningar om USA.



Halv-fridens.     


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards