Alla inlägg den 18 augusti 2012

Av Ewa - 18 augusti 2012 21:05

Vad tröttsamt det är!

Vad ledsen jag blir!

Dessa förbenade grisar!!

I natt var Humlan ensam i transportburen inne hos Elin.

Kajsa, Maja och Ester var i övre buren efter att Alice och Maja hade bråkat helt otroligt.

Mimmi huserade med Alice i nedre buren.

Alice var inte snäll mot Mimmi som har en fläskläpp idag.

Maja kommer inte överens med någon.

Alice kommer inte överens med någon.

Maja och Alice kommer inte överens med varandra, så uppdelningen för natten blir som följer: Alice och Maja är i den övre buren, men med en avdelare som gör att de har var sin halva.

Mimmi, Humlan, Ester och Kajsa huserar i den nedre buren.

Frid råder.

Faktiskt!


Halv-fridens.    



Av Ewa - 18 augusti 2012 16:21

"When we stand together" med Nickelback.


Videon visar glimtar ur vår verklighet. Den verklighet som vi helst inte vill veta av. Krig, orättvisor och svält. En verklighet som jag medvetet undviker eftersom jag inte skulle ta mig ur sängen annars, men när jag har en låt i lurarna och förstår språket, så kan jag inte låta bli att snappa upp en del.


"When we can feed a starving world

With what we throw away

But all we serve all empty words

That always taste the same....."


O-fridens.    



Av Ewa - 18 augusti 2012 16:18

........varför orkidéer med 2 stänglar aldrig blommar om med 2 stänglar utan bara 1?


Halv-fridens.    

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards