Alla inlägg den 2 augusti 2012

Av Ewa - 2 augusti 2012 21:45

Att upptäcka nya saker i en film som jag har sett flera gånger ("Livet från den ljusa sidan" är så mycket bättre än jag kom ihåg!!).

Jag har upptäckt att jag inte måste dricka Cola varje dag.....

Det är inte min tur att ge 4-beningarna frukost i morgon.


Fridens.    


Av Ewa - 2 augusti 2012 16:05

Ett uttryck från lumpen i inläggets rubrik. Nä, jag har inte gjort lumpen, men uttrycket är välbekant ändå. Jag har varit ute och hasat idag. Bitvis en lust att åla bara för att jag är så trött i hela kroppen. Det var pakethämtning i Salem som fick mig utanför dörren och så invigde jag mitt ICA-kort genom att köpa middaxmat. Det tog 20 minuter att hasa dit och hela 30 minuter att hasa hemåt, men det var för att jag sms:ade samtidigt.


Marsvinen och Sylvan turas om att vara ute och sträcka på benen. "Jag är ute när gumman min är inne och jag är inne när gumman min går ut." När Sylvan är fri, så åker Humlan dessutom upp till övre buren tillsammans med Mimmi och Ester för att slippa åka på mer stryk från Maja. För någon vecka sedan var det ett fasligt hallå hos Maja, Humlan och Alice och efter det hade Humlan ruskiga rivsår och bitmärken på rumpan. Stackarn! Sedan dess kan Maja och Humlan inte vara instängda tillsammans. Varför, Maja, varför?


När vi kom hem från Stockholm igår strax efter klockan 15, så var det lugnt här på gården. Otroligt lugnt. "Det är verkligen ingen hemma!" sa Elin. Vår granne nedanför hade balkongdörren öppen, men det var oxå den enda. Det var faktiskt så pass lugnt på gården att ett rådjur hade lagt sig att vila vid en låg häck på framsidan dvs inåt gården! Det var Elin som upptäckte den och hon ropade till av överraskning vilket fick hinden att ljudlöst och graciöst förflytta sig till baksidan i stället.


Den här haren kom väldigt nära Pär när han var på stranden på Öland och fotograferade helt andra saker. En ögonblicksbild som inte skulle ha kunnat bli bättre om den hade varit arrangerad. En av mina absoluta favoriter!



Fridens.     


PS. Jag äter godis före maten. Förfallet är fullständigt......

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards