Alla inlägg den 22 mars 2011

Av Ewa - 22 mars 2011 15:29

Det började blåsa igår kväll. Det blåste ordentligt. Blåsigt betyder ofta omslag i vädret och jag undrade hur det nu skulle bli. Kallare? Mer snö?!  Inget dera. I stället smällde det till och blev varmt med hela +15 grader! Efter lunch letade jag rätt på en av mina tunna jackor och gick en promenad på 65 minuter. Det var skönt ute även om det bitvis var väldigt blåsigt. Nu kommer vinterns grusmängder fram. Det ligger kvar medan snön smälter och rinner undan. I backarna blir det rena rullstensåsarna. Jag fick trixa mig runt en och annan översvämning oxå; kliva i snödrivor och på smala iskanter utan fäste. Det är spänning i vardagen det!


Fridens.

Av Ewa - 22 mars 2011 11:38

Inne vid Centralen i Stockholm finns numera en byggnad som heter Waterfront Building (House). Det är så fult, så fult. Idel glasfasader ā la 1990-tal och en del av byggnaden täcks av en sk. utsmyckning som jag länge trodde var byggställningar.... Det är när man kommer med bil in mot Stockholm och Centralen som den sk. utsmyckningen syns som värst/inte går att undvika utom i nattmörker. Så fult, så fult.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards