Alla inlägg den 4 mars 2011

Av Ewa - 4 mars 2011 17:23

Elin fyller 18 år. Det är inte klokt! Det är för att jag minns allt så tydligt från när hon var liten, som det känns som om tiden bara har flugit förbi. Min snorpa.....

Hon ville ha sina presenter i sängen klockan 9, så det fick hon. Bl.a en HTC Desire HD och den var, precis som namnet antyder, hett åtrådd och efterlängtad.

     


Elin ville äta sushi i Skärholmen, så det fick hon. Pär, Elin och Hashim (Elins prins) åt, men jag höll de bara sällskap. (Dålig matlust och sedan tycker jag att det är svårt att hitta något LKHF:igt och så tycker jag inte att det är så mysigt att äta där.....) I stället för mat köpte jag ännu en JetSet-klocka, den här är transparent blå med diamanter runt urtavlan. Nu kan jag byta efter humör och lust! Vi ska ha vårt dubbel-kalas i morgon och vi kommer att bli 10 personer och vi har inga fina glas i tillräckligt antal; 2 av dem, 5 av dem, 1 enda av dem. Suck. Jag gick till Åhléns eftersom Elin och jag såg väldigt fina glas där när vi shoppade loss i tisdags. Jag ville ha 12 av de rökfärgade. Det fanns inte så många i hyllan, så jag tog med mig ett av glasen till kassan och frågade om det fanns 12 av dem. "Inte om det inte står i hyllan!" svarade den äldre damen som arbetade där och så gav hon mig en blick som lade till: "Det borde du begripa!". Efter det stod jag länge vid hyllan och velade om jag skulle ta en annan färg och hur 17 skulle jag göra för att bära med mig så många glas utan att ha sönder något för varukorgar fanns inte att tillgå. Jag hade ingen lust att be den sura damen om hjälp igen, så jag gick därifrån och de gick miste om en kund.     Jag gick in på Lagerhaus. En ren chansning. Där hittade jag 12 ofärgade glas på fot för 150 pix + 6 stycken låga sk. allglas för 49 pix. Vicken kick! Nöjd med att ha sparat flera pengar jämfört med Åhléns-glasen, så köpte jag flera blockljus i glada färger och ljusbrickor. Endorfiner!     Nu på eftermiddagen, så har jag snabbdiskat alla glas och gjort plats för dem i skåpet vilket innebär att några gamla, fula, udda glas får kila vidare.


Rubriken utlovar en summering och summering gäller min rygg eftersom det är 1 år sedan (23 februari) som jag halkade i trappan och förstörde nedre ryggen för tid och evighet. Jag får inte ont i ryggen av att vara i rörelse t.ex promenera, träna eller städa. Det jag får ont av är att stå stilla t.ex när jag diskar, lagar mat eller stryker. Jag får oxå ont av att små-promenera som vi gjorde i tisdags när vi gick i affärer. Gå lite, stå stilla, gå igen, stå stilla osv. Jag kan inte längre bära tungt i kassar/väskor utan att det känns direkt i ryggen, men ryggsäck går bra.


   Gamla minnen....


För några veckor sedan när jag återupptäckte Bond-skivorna, så blev jag sugen på klassisk musik över huvud taget. Jag har alltid tyckt om klassisk musik, men jag kan egentligen ingenting. Jag kan inte nämna stycken eller symfonier på rak arm och jag kan inte säga vem kompositören är om inte stycket är väldigt känt, men det betyder inte att jag inte uppskattar musiken! När jag bodde hemma, så fanns det en leksaksaffär i ICA Kupolen där jag brukade beställa skiv-boxar med musik, mest balettmusik. En period var jag med i Bonniers bokklubb och det fanns även en klassisk musikklubb med skivboxar där varje box innehöll de mer kända verken av en kompositör. Jag har fortfarande kvar alla boxar med alla dessa vinylskivor, men att föra över de till datorn för att sedan bränna egna CD är alldeles för tidskrävande och dessutom blir inte ljudkvalitéten den bästa. I samband med nyupptäckten av Bond, så beställde jag en CD-box med balettmusik; Svansjön, Nötknäpparen och Törnrosa. Den kom först idag och jag ser fram emot att få lyssna igenom dem! 

    


Ikväll beställer vi pizza till middag.


Fridens.    


Av Ewa - 4 mars 2011 10:01

Idag fyller min snorpa 18 år.

ARTON ÅR.

Det e inte klokt!


Grattis på födelsedagen, snorpis!

    


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards