Direktlänk till inlägg 17 februari 2011

Det här är en variant

Av Ewa - 17 februari 2011 21:09

Jag bestämde mig för att SATS:a i morgon.

Jag föreslog Elin att vi kunde äta lunch i stan eftersom hon är ledig.

Sedan började jag fundera på att bara shoppa, inte träna.

Skämma bort mig.

Sedan började jag vela hit och dit.

Sedan tappade jag lusten för att träna.

Jag har egentligen inga pengar att shoppa för.

Jag har ingen lust att shoppa.

Alla meningslösa prylar.

Jag har ingen lust att åka hela vägen till Stockholm.

Medan vi tittade på "Las Vegas", så gick luften ur mig fullständigt.

Det gick inget bra att måla med pennorna.

Jag var fullkomligt, ekande tom på idéer.

Hopplöshet.

DÅ kom ångesten och den kom dånande med full kraft!!

Den bara brrrrrrakade in i mig och fick mig att både tappa andan och att vilja skrika rakt ut.

JAG ORKAR INTE MED DEN HÄR SKITEN LÄNGRE.

Jag tog ytterligare Theralen-droppar för det fanns inte en chans i helvetet att jag skulle försöka rida ut stormen utan hjälp!!

Dropparna innebär att jag inte kommer att ta mig ur sängen i morgon vare sig för att SATS:a eller shoppa.

Skit samma.

Allt är lika meningslöst.

Jag kan lika gärna ligga kvar i sängen hela dagen.

Det här var en variant på hur en ångestattack kan komma, till synes, från ingenstans och vända vitt till nattsvartaste svärta.

Men det är nog bara jag som låter Depressionens Röst ta överhanden och glömmer bort att tänka positiva och snälla tankar, eller hur?


O-fridens.

  

  


 
 
Gröngöling

Gröngöling

17 februari 2011 23:18

Fy fasiken! Stackare! Jag blir jättearg på den där "snuttifieringen" av svåra sjukdomar.
(En på tv som höll på med den gamla dynamiska psykoterapin sa - om jämförelsen mellan kbt och den sorten han representerade - ungefär: Det är ju jättebra att det finns huvudvärkstabletter för dem som blir hjälpta av det, men man tar ju inte bort neurokirurgerna för det.
Jag menar bara att inte alla tror på kbt som något som löser allt. Jag gör det inte.)

Kram, hoppas det känns lite bättre kära vän!

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

18 februari 2011 15:44

Tack för kramen!

 
Nini

Nini

18 februari 2011 13:37

Nejdå, det är inte bara du...
Och jag ber om ursäkt för att jag varit så usel på bloggfronten det senaste året. :S

http://nini.bloggagratis.se

Ewa

18 februari 2011 15:43

Jag har inte varit bättre jag...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards