Direktlänk till inlägg 11 september 2010

Varför måste alla skrika hela tiden?

Av Ewa - 11 september 2010 09:30

Jag kan bli så fruktansvärt trött på bloggare ibland! De är så högljudda hela tiden. Är det livsnödvändigt att man måste höras till varje pris? Om bloggaren i stället stod ute på torget och delgav omvärlden sina tankar och åsikter, så skulle bloggaren inte behöva mikrofon eller megafon för bloggaren hörs i alla fall.... Det är STORA bokstäver. Det är idel utropstecken. Det är svordomar. Det är könsord. Provocerande uttryck för att få läsare att reagera. För att få läsare punkt. Det finns inga som helst spärrar eller begränsingar i vilka ämnen som avhandlas; ingenting är längre privat. Det är klart att jag inte måste läsa och det gör jag inte heller. Problemet är att den här bullriga ospärrade attityden finns överallt; film, tidningar, TV, radio och på nätet. Jag blir trött. Jag blir äcklad. Jag blir ledsen. Jag blir orolig eftersom det måste ta stopp någonstans och vad händer då? När det slår över och allt fler börjar tröttna kommer det då att gå åt motsatt håll, så att det blir som på 40- och 50-talet när det fanns tydliga regler för vad man kunde prata om och inte prata om?


Fridens.

 
 
Viktoria

Viktoria

12 september 2010 12:53

Jag håller med, det låter för mycket överallt, utom i skogen. Så jag drar mig tillbaka till min dröm om en liten tvårumsstuga i skogen med en 2-3 katter, Wilma och en stor hund, getter, en ko, en nordsvensk och höns!

http://vickileh.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards