Alla inlägg den 17 september 2010

Av Ewa - 17 september 2010 16:41

Igår kväll satt jag i soffhörnet och läste och läste. Och läste och läste. I natt vaknade jag av att jag hade ont i högra sidan av ryggen. Det var ett tag sedan. Det var svårt att somna om ordentligt efter det och när klockan var tjugo i 8, så steg jag upp eftersom jag inte kunde ligga kvar pga smärtan. Jag åt lite frukost, tittade på en film, läste lite till och sov sedan i soffan till halv 13. Det kändes lite mer normalt; jag är inte van att vara uppe före 8.    Strax efter 14 sms:ade Elin och jag mötte henne vid Konsum för att inhandla helgsmaskens.


Fridens.

Av Ewa - 17 september 2010 16:30

En kvinna blir utförsäkrad trots kronisk fysisk sjukdom. Det skriver DN om idag. Överdirektören Stig Orustfjord säger följande:


- Vi tror att vi har en annan lösning på hennes problem och det vill vi prata med henne om, men hon hade tyvärr inte tid att träffa oss i dag. Jag är ganska hoppfull att vi ska kunna lösa hennes ekonomiska situation utifrån de förutsättningar som finns.

 

Det låter hoppingivande, eller hur? Men jag har lärt mig och jag har blivit kantstött och oerhört bitter, så det jag läser i Överhönsets uttalande är att hon får börja om i sjukskrivningskarusellen. Förmodligen har hon gått igenom FK:s alla rehab-prövningar och de har inte lyckats hitta något sätt att få kvinnan tillbaka i arbetslivet, så då återstår sjuskrivning igen. Fy, fan för FK!! Jag har deras Prövning framför mig och även om det visar sig att jag faktiskt är för sjuk för att arbeta, så är det inte det samma som att jag får permanent ersättning nästa gång. Den 1,5-åriga ersättningsperioden som jag nu har framför mig är något som FK inte kan neka mig. FY, FAN FÖR FK OCH FY, FAN FÖR DEN REGERING SOM HAR INFÖRT DESSA SJUKA REGLER!


O-fridens.

  

 


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards