Alla inlägg den 20 april 2010

Av Ewa - 20 april 2010 20:48

Idag började jag läsa "Livstid" av Dean Koontz och huvudpersonen beskriver kärleken mellan sina föräldrar så här:


Deras kärlek är djupare än åtrå, än tillgivenhet, än respekt, så djup att dess källa är humor. [.....] Jag växte upp i ett hem fyllt av skratt.

 

Jag vill gärna tro att Pärs och min kärlek är så för vi skrattar mycket och har gjort det sedan vårt allra första telefonsamtal. Jag hoppas att Elin upplever det som att hon växer upp i ett hem fyllt av skratt.   


Fridens.

Av Ewa - 20 april 2010 20:44

Däsad är så igedkorkad att jag båste addas bed budded öpped. Ögoded svider och är irriterade bed ögondlocked halvvägs dere. Huvudet bultar. Jag ser dog ut sob en sdorig fågelholk. *sdörvel och sdor*


O-frideds.

Av Ewa - 20 april 2010 12:27

En sorts förrätt innan själva lunchen: 10 ml Cocillana-Etyfin mot rethostan. Jag hostar, så jag nästan kräks. Jag vet inte om jag är särskilt sugen på lunch..... Jag kanske bara lägger mig och trynar ett tag.


O-fridens.

Av Ewa - 20 april 2010 08:35

.......att det - ansträngningsmässigt - är lika jobbigt att föda barn som att springa ett maratonlopp? Ergo: jag har sprungit ETT maratonlopp.


Fridens.


Det här kortet gjorde

jag till min svåger

 som ska springa

Stockholm maraton.

  

Av Ewa - 20 april 2010 08:29

Efter 4 veckor med LKHF.

 

Sammanlagd viktminskning: 2,6 kg. Viktminskningen har saktat ned förmodligen pga att jag har ätit för lite eftersom jag har tappat matlusten.


Träning: någon enstaka promenad. Jag har fortfarande problem med ryggen.


Kost, inte strikt: ingen större skillnad från förra utvärderingen.


Mående: jag fortsätter att må bra. LKHF är rätt för mig!


Fett-fridens!



Av Ewa - 20 april 2010 07:42

Jag har inte haft lika ont i natt. I stället har jag haft ett envist kill i halsen och slemmigt äckel. Näsan har växlat mellan att rinna och att vara täppt. Huvudvärk och dårförkyld. Jag vill bara stortjuta.   Det första jag gjorde var att leta upp telefonnumret till dr Levaxin för att återbuda tiden i morgon. Det finns inte en chans att jag orkar ta mig hela vägen till Sophiahemmet när jag har ont och inte fått sova + förkylning. Suck. Idag ger jag mig själv tillåtelse till att tycka synd om mig själv.


O-fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards