Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Tandställning

Av Ewa - 8 februari 2010 18:02

Nu har Elin tandställningen på plats. Den ser helskum ut. Det är meningen att den ska hålla undan tungan (?????), men ingen av oss fattar hur. Den sitter fast i överkäken och ser ut som ett galler där pinnarna är ihopsatta och bildar flera små u:n. En dryg centimeter långa. Hon har inte ont, men hon har svårt att prata utan att läspa/sluddra och det går bara att tugga på högra sidan och hon dricker med sugrör. Hon är på väg att få skavsår på tungan. Redan! Jag tycker så synd om henne och jag önskar, av hela mitt hjärta, att JAG kunde ta över eländet åt henne! Jag tycker att det är skit att hon ska behöva det här ovanpå allt annat hon kämpar med!   Kanske är det för att jag själv är trött, men just idag orkar jag inte vara positiv eller stöttande. I morgon måste jag hjälpa till att få iväg henne till skolan....


O-fridens.


PS. Idag kommer jag inte att skriva upp 5 saker som jag är tacksam för. Jag orkar inte ens fundera på det.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

8 februari 2010 18:26

Jättebra att det går så fint med styrketräningen! Jag tror inte heller det är någon fara med de 4 hektona fast man såklart vill att det ska gå ner; muskler väger ju faktiskt mer och du har säkert fått en massa nya muckler nu.

Fy så trist med tandställningen! Det kanske måste vara så med skav och allt men jag hade nog fasiken ringt dem och frågat i alla fall. Så har man liksom gjort det och gjort det som går.
Kram på dig och familjen

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
marsipanen

marsipanen

8 februari 2010 18:46

haha! Där är du ju :D
Letade ett tag här i cyber när jag börjat blogga igen (vissa saker är som ett gift *fniss*)
hade helt glömt bort vad din blogg hette och så letade jag ett tag på Eva med enkel-v.

Visst är det Ludde!
I egen hög person!
Nu länkar jag och så ses vi när vi syns..ska läsa ikapp en bit och se vad du har haft för dig.
kramisar!

http://marsipan.bloggplatsen.se

 
Jag/Sanna

Jag/Sanna

8 februari 2010 21:10

Min äldsta son hade också tandställning och minns hur jobbigt han hade det i början. De fick justera den lite och vartefter tiden gick så vande han sig underligt nog. Det bästa av allt är ju resultatet senare.

Ha det bäst!

http://sancha.bloggagratis.se

 
Nannisen

Nannisen

9 februari 2010 09:03

Jag hade tandställning, men jag har lite svårt att föreställa mig hur just den där ser ut o funkar... jag minns i varje fall att ajg hade skitont första veckan, skavsår på insidan munnen och fy... fick nåt slags vax att lägga över det vassa, i af att ha om nätterna. Märkligt nog så vande sig munnen efter nån vecka, sen var det bara när de spände den som det kändes överhuvudtaget att man hade den.

Hoppas Elin slipper ha ont!

KRAM

http://nannis.blogg.se

 
Tandställning

Tandställning

14 juni 2011 01:42

Vad kan det vara för tandställning, är det en Quad Helix? (se googles bildarkiv) Vad konstigt det där med att den skulle hålla undan tungan...

http://www.tandstallning.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards