Direktlänk till inlägg 8 februari 2010

Ingen rubrikidé

Av Ewa - 8 februari 2010 13:21

Viktökning med 4 hg. Det är inte mycket, men det känns inte bra. Eftersom jag kan tjoa och tjimma över att ha blivit av med 5 hg, så tycker jag att det är rimligt att sucka och stöna över att ha fått tillbaka 4 av dem. Blä! Jag har 3 fullt rimliga förklaringar till detta obehagliga fenomen:

* kolhydrater i form av mycket bröd och en taco-lunch.

* styrketräningen som inte gör att jag går ned i vikt och muskler väger mer än  fett.

* hormonvecka.

Det blir bättre när jag kan komma igång med promenaderna igen! Dagens SATS-pass var urskönt! Nästa gång kommer jag att öka på flera av övningarna. På cross-trainern gick det över förväntan; jag klarade av 6 minuter i ett nafs och var inte speciellt trött efteråt. Det känns otroligt bra över att kommit igång med styrketräningen igen!   


Varje gång tåget stannar vid en (pendeltågs)station, så hörs ett meddelande: "Tänk på avståndet mellan vagn och plattform när du kliver av tåget". Det här är inget jag tänker på; det går av sig själv att jag tar ett större kliv när jag stiger av tåget, men det kan kännas läskigt när det är snöigt och isigt som det är nu. När jag kom hem idag och hade gått en bit längs perrongen, så hör jag att någon ropar "Hallå!" upprepade gånger. När jag vänder mig om, så ser jag en äldre man som sitter fast mellan tåget och perrongen! Jag föreställer mig att han klev av i vanlig ordning, men halkade med den andra foten som då gled ned mellan perrongen och tågvagnen. Jag var nog ganska trött för jag reagerade inte alls så snabbt som jag brukar, men jag såg att en man kom framspringande + tågets konduktör (han som sitter i mitten av tåget) och de fick upp honom. Senare såg jag att den äldre mannen satt kvar och - förmodligen - pustade ut, så han blev nog inte skadad. Både han och jag tycker nog inte att meddelandet om att tänka på avståndet är onödigt....


Pendeltåget passerar tennishallen, som jag skrev om förra veckan och taket har rasat in med besked; det finns ingenting kvar!


Fridens.

 
 
Elin

Elin

8 februari 2010 14:53

Du & jag mamsen!

http://skissat.bloggplatsen.se

 
Budda

Budda

8 februari 2010 17:41

4 hg kan vara att du inte tömt magen fullt ut, att du åt något salt i går och ökade vätska i kroppen, att du är kissig när du väger dig, var du är i menstruationscykeln , kläder eller ej m.m

Fast ett + på vågen är aldrig kul men jag har lärt mig att + - 1-2 kg är ok. (Sen att jag skulle behöva/borde eller vad man skall säga minska 6-10-15 kg är en annan sak).

Kram,T

http://www.budda.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards