Direktlänk till inlägg 28 juni 2009

3 graders skillnad

Av Ewa - 28 juni 2009 10:54

Jag har alldeles nyssens kommit hem från en VARM promenad på 85 minuter. Jag stack iväg tjugo över 9 i hopp om att förmiddagssvalkan skulle skydda mig och det gjorde den kanske. När jag gick var det +23 och nu är det +26. Temperaturen har stigit med 3 grader på en och en halv timme! Det är alltid skönt att komma ut och iväg, men idag kändes benen tunga och det var svårt att få upp någon riktig fart och så ska jag inte ens nämna vilken hastighet jag hade i uppförsbackarna... Förmiddagens långa skuggor var sköna, men mot slutet kom jag ut i ett soldränkt parti och det sa bara SMACK! när solvärmen träffade mig rakt framifrån. Uäääh! Jag älskar alltid att komma hem och just idag var det mörkt och svalt och i köket väntade 7 fyrbeningar på sällskap. Lycka!



På dagens program står burstädning och byte samt tvätt av lakan. Pär och jag har varit lätt oense om dagens middag. Jag insisterar på kebab eller liknande eftersom jag inte har lust att laga mat idag ovanpå allt annat och värmen. Han föreslog ugnsfalu. Drömma går ju.... Svägerskan är med i bilen eftersom hon ska tillbaka till arbetet och då kan ju hon äta med oss innan hon byter till pendeltåget mot Stockholm. Om jag känner min gubbe rätt, så skäms han förmodligen för att vi inte bjuder på Ordentlig Hemlagad Mat. Bah!


Fridens.


PS. Apropå små skillnader hit och dit, så förekom ett vitsigt meningsutbyte i ett avsnitt av "House". Dr Foreman sa att syremättnaden var x % och att det handlade om endast 1% felmarginal. Dr House replikerade att om skillnaden i patientens DNA hade varit endast 1%, så hade patienten varit en delfin. Moaahahahahahaaa!!!


 
 
T igen

T igen

28 juni 2009 11:21

Ok, blir det kebab eller falu i kväll då? :)
Vet inte vad vi ska ha. Varm smörgås som i går? Färsk potatis med quorn till mig och lax till de andra? Mmmmm. :)

Ha en bra dag Ewa.

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
Sanna

Sanna

28 juni 2009 18:24

Man får fuska hur mycket som helst i värmen och ingen normal människa står väl vid spisen då.
Idag grillade vi ute men satt i skuggan och det var liksom ett måste.

Dina marsvin blev nog glada för städningen.
Ellen påminner lite om mitt marsvin jag hade som barn.

Go fortsättning!

http://sancha

 
Ingen bild

malin

28 juni 2009 19:19

Kebab lät som det absolut bästa alternativet!
Vem tusan vill laga ugnsfalu i detta väder?

Otroligt av dig att promenera i denna värme!
Själv gruvar jag mig över att bara jobba....

 
helga

helga

28 juni 2009 20:50

Så lång promenad!!! I värmen!!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Nannis

Nannis

29 juni 2009 09:41

hahahahahahahha Ja, dr house kommentarer kan ta hem alla pris :D

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< Juni 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards