Direktlänk till inlägg 23 april 2009

Åååh, vad trååååååkigt!!!

Av Ewa - 23 april 2009 20:13

Jag lade mig vid midnatt och sov till efter 10. Faktum var att jag blev väckt av att Elin satte nyckeln i ytterdörren när hon kom hem efter nationella matte-provet. Marsvinen satt fortfarande i buren med uppdämt spring i benen. Efter att Elin och jag hade ätit lite lunch, så låg jag i soffan och slötittade på en halvbra film (Skamgrepp som jag har sett förut) och en konstig (Alien raiders). Sedan började jag svettas och må illa. Jag försökte ligga i soffan och vila, men det var för VARMT. Jag flyttade över till sängen med de svala lakanen. Bort med täcke och kuddar för att kunna ligga raklång och förhoppningsvis svalna och sluta att må illa. Efter ett tag somnade jag. Att jag låg i sängen för att jag mådde dåligt är ett absolut undantag för jag brukar undvika att göra det eftersom jag tycker att det är lättare att sova på natten om jag inte har legat där hela dagen, men ingen regel utan undantag. Jag hade sms:at Pär om att jag inte tänkte laga middag pga illamåendet. Elin värmde en matburk i mikron och det fick Pär oxå göra när han kom hem. Jag har ätit youghurt med banan, te och skorpor med smör. Elin städade buren idag eftersom jag inte mådde bra och eftersom hon var maximalt uttråkad (tack, gumsegosen!). Strax före klockan 18 körde hon marsvinen i säng och städade köksgolvet och bytte deras handdukar. Marsvinen fick inte komma ut förrän det nästan var lunch. De har varit ensamma i köket nästan hela tiden och dessutom kördes de i säng tidigt. Just nu sitter de och plitar på ett brev till MOM (Marsvinens Ombuds-Man). Fy, vilken trist dag det har varit! Dessutom känner jag att jag inte gör "Broder Odd" rättvisa eftersom jag antingen har varit för trött för att läsa eller mått för dåligt, så jag ska försöka med den senare och i ställe läsa "Mörkrädd" av Andreas Roman.


Fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

23 april 2009 20:54

Uj då, så trist att du inte mår bra. Kan det vara magsjuka...
Så bra att du och andra tar hand om dig.
Krya på dig-kramar

http://grongoling.bloggagratis.se

 
T

T

23 april 2009 20:56

Hej, jag skulle som intresserad marisägare vilja att du berättade mer om hur ni har töserna i köket. Man kan alltid lära sig något och det är kul att jämföra. Hur då handdukar på golvet till exempel? :-)
Har de tillgång till pellets jämnt?
Hur mkt grönsaker får de ungefär? Dagligen?

´I morgon är en annan dag´som Christer Björkman sjöng. Hoppas den blir bättre för dig.

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
Jag själv

Jag själv

23 april 2009 22:06

T: vårt köksbord står med en kortsida mot köksfönstret. Till höger om bord och fönster står ett burskåp med 4 "våningar". Utrymmet mellan andra och tredje hyllan samt mellan fjärde och femte hyllan är ombyggda till burar. Utrymmet mellan övre och nedre buren används till förvaring av mat, handdukar mm. På nätterna sover tre grisar i den övre buren och resterande fyra i den nedre buren. På dagarna hakar vi loss den vänstra burdörren på den nedre buren, så att de kan gå ut och in som de vill. Inne i buren finns ett par krypin med tak och ute på golvet finns fler krypin med tak. Grisarnas promenad-utrymme utgörs av köksmattan + 2 handdukar som ligger längs med buren och längs med väggen med fönstret. De går aldrig utanför köksmattan, men om ingen av oss är hemma, så stänger vi köksdörren för säkerhets skull (det kanske visar sig att nykomlingarna är ena riktiga tuffingar!). Vi brukar ge pellets mitt på dagen som de sedan kan knapra på som de vill + att de får påfyllning till natten. De har alltid tillgång till hö. De gånger som jag ger de frukost-grönsaker, så brukar det bli ungefär 1 paprika, 7cm gurka, 2-3 morötter som delas i mindre bitar och serveras i skålar.

http://fundringar

 
T igen

T igen

23 april 2009 22:36

Hej igen, vad kul att läsa hur ni gör.
Hur era töser bor. Sötisar.

Jag vet inte om du är intresserad av hur våra har det för då kan jag berätta. Ni verkar ha en mysig lösning, de får bo i ´höghus´;-)

Sov gott. Hoppas du mår bättre.

http://engeltina-engel.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards