Alla inlägg den 2 april 2009

Av Ewa - 2 april 2009 20:16

Jag lyckades mota bort det dåliga samvetet.

Jag kom ihåg att jag ju har en mockajacka/kavaj att använda nu när jag - föhoppningsvis - kan hänga undan vinterjackan.

Theralen.


Fridens.




Av Ewa - 2 april 2009 15:29

......att det visserligen är bra att spara vatten och energi genom att tvätta i lägre temperaturer, men att tvättmaskinen i sig mår bra av en riktigt varm 90-graders vittvätt ibland för att döda bakterier och ta bort beläggningar?


Fridens.

Av Ewa - 2 april 2009 15:23

Jag är arg!

Jag är fullständigt oförstående.

Varför - V A R F Ö R - saboteras vår mat????

Vad vill sabotörerna framföra???

Det kan ju inte vara något så enkelt som att de tycker att varenda människa borde bli vegetarian, eller? Om det är i protest mot hur vissa djur behandlas, så är alltihop felriktiat eftersom djuren knappast får bättre behandling därför att vi inte kan äta kyckling eller korv. Vad är de vill??!! Det slog mig oxå att det är måste vara ett sätt att protestera som bara i-länder kan få för sig för i länder där de knappt har mat för dagen skulle de väl knappast förstöra det de behöver!


I D I O T E R!!

Av Ewa - 2 april 2009 10:10

Jag kom inte i säng förrän klockan 1 trots att jag vet att jag inte mår bra av det. Jag har en känsla av att jag har drömt mycket och konstigt i natt. Jag minns inget, men känslan av konstigheter dröjer kvar.... Halv 10 tvingade jag mig ur sängen. Först av allt städade jag köksgolvet och bytte marsvinens handdukar medan Lotta otåligt väntade med nosen tryckt mot burdörren. Pussgurka! Senare ska jag städa nedre buren. Jag är trött och täppt i näsan och lite killig i halsen. Vattenkokaren susar när den värmer upp vattnet till teet som jag blev så sugen på. Jag tänker inte promenera idag. Jag behöver en vilodag till. Jag tänker INTE ha dåligt samvete för det! Jag försöker att inte tycka att jag är ynklig som inte orkar mer. Idag känns allt tungt, men jag kan inte komma på varför.


Fridens.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards