Direktlänk till inlägg 11 april 2009

GLAD PÅSK!

Av Ewa - 11 april 2009 15:57

Det här är nog den gladaste påskafton som jag kan minnas! Elin sov gott i natt (det har varit si och så med det den senaste tiden) och var så pass utvilad att hon åt frukost (hon är ingen frukostmänniska....). Pär har varit uppe sedan halv 8 och hunnit dricka kaffe och han var på gott humör och smått koffein-speedad. ;-)  Jag var rädd att han skulle vara purken eftersom han skulle få åka själv till föräldrarnas påsklunch, men inte då! Strax efter 11 gick jag ut på promenad i den varma vårsolen. Det blev 90 minuter och jag hade ett övervägande bra tempo.


Jag frågade Pär om han var intresserad av att prova mina första MBT-skor som är något för stora för mig vilket gör att jag får hiskeliga blåsor på hälen. Själv planerar jag att köpa nya i en bättre storlek. Han provade dem och de följde faktiskt med på påsklunchen. "Lite vingligt." skrev han i ett sms. Redan på tisdag kan jag nog åka iväg till affären på Östermalm och införskaffa ett par nya MBT. De skorna ÄR dyra - det förnekar jag inte - men sedan jag har blivit van vid dem, så vill jag aldrig mer gå i vanliga skor då jag får ont i både knän och höfter. Vinterskorna som jag köpte har jag använt så gott som dagligen, men de ser inte speciellt använda ut vilket innebär att de håller ett bra tag. Väl investerade pengar med andra ord!



Det största bidraget till påsk-glädjen är att vi ska få tillökning av 2 marsvin!!!!

När vi åt middag igår, så frågade Pär om vi skulle ta och bestämma oss för om vi skulle köpa en till gris eller inte. Det är klart! Jag hade ett absolut krav och det var att det skulle vara en rex som har blivit min nya favoritras. Jag mailade vår personliga rex-leverantör, Annie som har "Peek-a-boos" uppfödning och frågade om hon hade någon liten rex-hona som vill flytta till oss. Idag fick jag ett svars-mail med TVÅ honor som hon kan sälja till oss. En rex och en "svart-vit-cream släthårshona som är lite roana" och som inte har någon större ordning på teckningen. Jag svarade att det var som ge en 3-åring för många glassorter att välja mellan. Det blev kortslutning och vi kunde inte välja, så vi köper båda!


Det här är Astrid, 5 månader, som kommer att få behålla sitt namn. Hon påminner VÄLDIGT mycket om Tinke som vi köpte allra först tillsammans med Tösen. Elin är käääär....





Låt mig presentera Lilla gul. Eftersom hon är en rex från Annie, så kommer hon att få ett namn på E som de andra två vi har: Elsa, 2 månader. Min nya pussgurka!  Om Annie kan, så kör hon hit dem redan i morgon. LYCKA!






































Nu är min deklaration klar. Via sms. Jag har knappt några inkomster eller sparande och inga som helst förmögeheter som kan räknas i kronor. Jag kommer att få tillbaka 4000 kr och de ska jag använda till nya glasögon!


Igår började jag läsa "19 minuter" av Jodi Picoult och den är BRA precis som hennes tidigare. Vilken lycka en bra bok kan framkalla!


Det är, sannerligen, en glad påskafton i år! :-D


Fridens.





 
 
Åsa

Åsa

11 april 2009 17:30

Men så kul med tillökning, Grattis.
Så fina sötnosar.
Kram Åsa

http://klackebo.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

11 april 2009 17:57

Vilken glad överraskning det var i ditt påskägg i år! De är jättesöta små kycklingar. Hur gör man för att få Annie att köra hem till en med söta marsvin?

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
Jag själv

Jag själv

11 april 2009 17:58

Anna: hon mellanlandar bara här på väg till andra äventyr.

http://fundringar

 
Annie

Annie

11 april 2009 20:10

Ewa: Vad ROLIGT att jag kunde vara med och förgylla din påsk så pass så att det är den gladaste påsk du kan minnas :-) Dessutom känns det bra, eftersom jag vet att de får det bästa av hem hos Dig Pär och Elin.

Till Anna: Inget vidare svårt alls. Man bosätter sej i grannskapet där jag tänkt att promenadrekognosera med kameran en solig söndag. Om du också gör det, så levererar jag gärna ett par "kycklingar" *harklar mej* till dej också ;-) Jag håller ju på att trappa ned i antal, som du vet *skrattar*

http://peek-a-boos.bloggagratis.se

 
T med töserna

T med töserna

11 april 2009 20:18

Kära nån! Vilka ljuvliga nyheter och bilder.
Det är så kul att läsa Ewa!:-)

Glad påsk (för femtioelfte gången) ;)

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
Marianne

Marianne

13 april 2009 00:03

Ni gjorde helt rätt, varför välja när man kan ta bägge. Och vilken service av uppfödaren.
Lycka till med de två små damerna.
kram

http://www.ekoxenskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards