Alla inlägg den 14 augusti 2008

Av Ewa - 14 augusti 2008 11:50

Promenad på 75 minuter. 60 minuter i BRA tempo. 15 minuter med lägre tempo pga en Konsum-kasse i varje hand + uppförsbackar. Skönt! Det kom en regnskur, men jag blev inte blötare än att det torkade innan jag var framme vid Konsum. MBT- skorna blir allt skönare. Ett bra köp! :-) Det är dock ett rackarns blåsande idag och halvskumt när molnen drar in.


Häromdagen när jag lagade LKHF-baserad middag, så slog det mig att det är mycket roligare att laga mat nu. Slippa det dåliga samvetet för att jag föredrar att steka i smör framför olja (det sprätter så himla mycket) och nu ska jag dessutom ta MER smör. Vilken lyxig känsla det är att hälla i grädde och att mosa färskost tillsammans med fet turkisk youhurt. Jag kanske tycker om mat ändå!  Jag har inte lagat så många rätter enligt konceptet ännu, men upplever det som att det är enklare än VV-mat. När jag promenerade och hjärnan fick extra syre, så kom jag på varför, men observera att det är min högst personliga teori som inte baseras på någon fakta över huvud taget. Teorin lyder: det är enklare att laga LKHF-mat av just den anledningen att den innehåller mer fett. Fett är en smaksättare som ingen annan och när VV tar bort fett ur matlagningen, så måste det ju till smak-ersättning i form av (massor med) lök, kryddor, salt, buljong, soja och andra smaksättare. Har jag rätt eller har jag rätt?



Med tips från Nannis, som även hon styrketränar och Fredrik Paulún som förespråkar GI-kosten, så vet jag nu att eftersom styrketräning bygger upp musklerna (duh!), men inte bränner fett, så behövs kolhydrater innan träningen. Två gånger i veckan bör jag vara listig nog att äta kolhydrater till frukost innan jag åker till SATS. Inte mig emot för då kan jag äta Start-müslin till min youghurt. :-D Det har aldrig tidigare känts så enkelt och bra när det gäller ätandet!


Fridens.


PS. Bilen är klar och slutsumman blev 3000 kr. Grisarna är oxå glada för nu kan husse åka och köpa mer hö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards