Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Ewa - 7 juli 2008 18:03

Ska man dricka 8 glas vatten om dagen bara för drickandets skull?

Ska man dricka bara när man är törstig?

Om jag får huvudvärk efter ett träningspass, betyder det att jag har druckit för lite?


Ibland får jag huvudvärk efter träning och har automatiskt tolkat det som vätskebrist. Vid nästa tränings-pass har jag i stället druckit, så jag nästan mått illa, men ändå fått huvudvärk.


Jag tror att det var Sus, som i en kommentar till ett av mina inlägg, skrev att när man dricker mycket vatten, så frigörs salter och mineraler som kan ge upphov till huvudvärk. Idag tog jag i ordentligt när jag tränade, speciellt på cykeln, men jag drack inte ens 7 dl vatten och jag har inte tillstymmelse till huvudvärk! Jag tror på dig, Sus! *bugar mig som mot Mekka*


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 7 juli 2008 16:57

Jag gillar inte Peter Robinson. Han är dum. Han gör att jag känner mig mer förvirrad än vad jag redan är.


Igår kväll började jag läsa "I ondskans spår" av ovan nämnde författare. Efter kanske 10 sidor började svaga déja-vu-klockor ringa och jag fick en klump i magen. NÄJ! Säg inte att jag har gjort det IGEN! Säg inte att jag har köpt en bok som jag redan har läst! En känsla av hopplöshet ramlade över mig. Här ligger fru Noll Koll. Dessutom hade jag bara en enda bok kvar i min att-läsa-hög. Jag läste lite till och då - PLING! - löste sig mysteriet! I våras lyssnade jag på en bok av just Peter Robinson som heter "I djävulens sällskap". Jag kom på att DEN boken är en fristående fortsättning på den jag började läsa igår! Ålrajt! Här ligger fru Absolut Koll! Säg den glädje som varar..... Det slog mig att jag visste hur denna bok slutar utan att ha läst den eftersom det REFERERADES FRISKT TILL DEN I CD-BOKEN! VARFÖR väljer en författare att skriva på det viset?? Henning Mankell gjorde oxå så i några böcker och eftersom jag råkade läsa dem i fel ordning, så avslöjades allt i förväg! Dumma författare! Jag kommer nog att fortsätta läsa "I ondskans spår" i alla fall, men jag kommer att muttra och mumla fula ord HELA TIDEN!


Jag tröstade mig själv för mitt onda ben alternativt belönade mig själv för att jag faktiskt kom iväg till SATS genom att köpa "3 svenska pocket för 159 kr" på Pocket Shopen. Nu har jag FYRA böcker i min att-läsa-hög.


Fridens.

BloggRegistret.se
Av Ewa - 7 juli 2008 16:33

Det regnar och det blåser och det blåser och det regnar. Sedan regnar det ännu mer och så blåser det lite till. Inga utomhusaktiviteter idag inte! Jag kom iväg till SATS, men det tog emot. När jag klev ut från Centralen, så högg det till nedanför knäet på precis samma sätt som jag hade i våras och som tydligen är ett tecken på att jag har kommit igång med träningen (ironiskt värre!). Jag haltade vidare. Träningen gick bra och jag blev härligt svettig av den avslutande cyklingen. Jag kom tillbaka till omklädningsrummet halv 12 vilket är en halv timme innan diverse klasser startar och lunch-tränarna invaderar. Gud, vilket tjatter!


Jag stegade iväg till Clas Ohlson i Gallerian, langade fram CD-spelaren och framförde mitt klagomål. Lasse, för så hette den tillmötesgående själen, satte i ett par batterier och en test-CD för att kolla. Behöver jag säga att CD-spelaren uppförde sig exemplariskt? Typiskt! Men ögonblicket senare upptäckte Lasse att det inte var helt felfritt. Glapp i själva hörlurarna. Jag fick en orange lapp där det stod skrivet vilken sorts hörlur jag skulle få i utbyte och sedan fick jag halta iväg och hämta lurarna och sedan ut genom kassan med den orange lappen som betalning. Bortsett från mitt onda ben, så tycker jag att det gick smidigt. Lurarna fungerar oxå. Det är inte klokt!


När jag kom ut från Gallerian hade det ihållande regnet tilltagit i styrka och det vräkte ned. SL:s sommartrafik gjorde att jag fick vänta 20 minuter på tåget hem och jag började bli hungrig och smågrinig. "Jag kommer ALDRIG hem igen!!" Hemresan var seg. Precis innan jag kom ut från den skyddande stationsbyggnaden, så tryckte jag ned kepsen och stängde jackan hela vägen upp till hakan. Dessutom kopplade jag loss den tufsiga nallen som jag brukar ha hängande i ett av ryggsäckens fack och stoppade ned den i fickan. Den var redan tillräckligt blöt för att jag skulle få dåligt samvete.... Sedan var det bara att, ett steg i taget, gå hemåt. Blä - vad blött! Vattnet forsade längs gatorna. Hem LJUUUUUVA och TORRA hem!!  Av med alla blöta kläder (det var inte den "riktiga" regnjackan jag hade eftersom det inte regnade så farligt när jag gav mig av i morse....) och på med pyjamas och så mat till marsvinen och mat till mig (ravioli med sallad och en kanna te). Soffan med filt, Heffaklump och kuddar. Ljuvligt!


Fridens.


PS. Marsvinen fick ett nytt gräshus i förra veckan. Just nu är Nåna där inne och försöker nog äta sig ut med följden att hela huset rör sig. Huset har sk. krypgrund. Hahahaha - var får jag allt ifrån?





BloggRegistret.se

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards