Alla inlägg den 1 september 2007

Av Ewa - 1 september 2007 15:55

En rask höst-promenad på 60 minuter - skönt!


Elin och jag hyrde två filmer. "Mitt super-ex" som vi ska se ikväll klockan 19 utrustade med diverse godsaker. Den andra filmen, "An American haunting", var mitt val. Eftersom den tillhör genren "Läskiga otäckheter" och dessutom bygger på verkliga händelser, så fick jag se den alldeles själv (jag är stor & tuff till skillnad från resten av familjen). Den VAR kuslig och med betonig på kuslig och inte äcklig för det var inga blodiga scener och det var bra skådespelare. Vi hyr film hos vårt lilla postombud och det utbudet är inte stort och det blev ännu mindre när jag kunde se hur många av filmerna som jag redan äger eller har sett.


Igår började jag läsa "Cementträdgården" av Ian McEwan. När jag läste, på AdLibris, vad den handlade om, så fick jag en déja vu-känsla och när jag fick boken i handen och kunde läsa på insidan av försättsbladet, så står det att den filmatiserades på 70-talet. På TCM har jag sett en engelsk film från just 70-talet som hette "Our mother's house". Jag tror inte att jag såg färdigt filmen och jag minns inga detaljer, så boken känns ganska "ny" i alla fall. Ian McEwan är en författare som jag har hört talas om på senare år och jag trodde inte att han hade varit verksam så pass länge att jag kopplade ihop boken med filmen. Så kan det gå! Det är, hur som helst, långt ifrån lika pinsamt som att köpa en bok på t.ex svenska som det visar sig att jag redan har läst, fast på engelska.....  :p


Adjö. 


Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards