Direktlänk till inlägg 26 februari 2007

Måndag

Av Ewa - 26 februari 2007 16:15

Nu har jag ätit Cipralex i en vecka och jag vet att jag inte kan vänta mig någon effekt ännu, men eftersom den förra medicinen inte fungerade, så är jag otålig - JAG ORKAR INTE MÅ SÅ HÄR LÄNGE TILL!!!! Sedan jag fick depressionen diagnostiserad, för så där 20 år sedan, så har jag ätit kanske tolv olika mediciner. Fram till december förra året hade jag Zoloft som var den absolut bästa medicinen av alla, men ändrade levnadsförhållanden och förmodligen tidens tand, gjorde att den inte längre räckte till. Det var helt enkelt dax att byta. Det är jobbigt. För mig och för min familj. En man och en dotter som nästan tassar på tå då mina humörsvängningar, som har med ångesten att göra, får mig att svänga mellan fru Jekyll och satmaran Hyde. Det är tufft att som anhörig stå bredvid utan att egentligen kunna GÖRA något, men som anhörig kan man i alla fall gå undan och få möjlighet till en paus. Det kan inte jag. De pauser jag får är tack vare de ångestdämpande dropparna och visst är de pauserna bättre än inga alls, men de har ett något luddigt eller drogat över sig. Min man, Pär och dotter, Elin skulle ha åkt till Öland på en kortare sportlovsvistelse, som de har gjort de senaste åren, men det här året bad jag de att stanna hemma just för att jag mår sämre än på många år. De vet hur mycket jag tycker om att få vara ensam några dagar, hur mycket jag BEHÖVER det, så att jag då ber de att inte åka talar om hur illa däran jag är......Ett brasilianskt ordspråk som tröstar mig lite grann:Allt blir bra till slut. Om allt inte är bra, så är det inte slut än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards