Alla inlägg den 28 februari 2007

Av Ewa - 28 februari 2007 20:55

Vi kom iväg vid halv 10 redan för att slippa de värsta folkmassorna, men det var inte så mycket folk inne i sta'n trots sportlovet. Det är ju bevisat i forskning att shopping frigör endorfiner som är humörhöjande och både jag och Elin håller med, men för mig finns det ett litet "men..." och det är att endorfinerna uteblir om jag shoppar utan att egentligen ha råd. Fiffigt! På så sätt kan jag inte förköpa mig. Jag hittade en SÅ snygg mockakavaj hos KappAhl som jag inte kunde gå ifrån affären utan för jag har letat LÄNGE efter en liknande. För några år sedan (innan jag blev tjock....) hade jag en mockakavaj som jag använde jämt och nu har jag hittat ersättaren - LYCKA! I väntan på rätt säsong vädermässigt, så kan jag impregnera den. Vi kom hem igen vid 15-tiden och matade marsvinen, släppte ut dem så att de kan sträcka på benen (de är vanligtvis lösa i köket, men det är när vi är hemma), gjorde en kanna te och FÖLL ned i soffan för att se "Djävulen bär Prada". Filmen var bra och eftersom det alltid ligger lite sanning bakom överdrifter och ironi, så måste det vara rent dj-lskt att arbeta inom modetidningsindustrin. Meryl Streep håller! Jag spelade in "Kramer mot Kramer" som är hela 26 år gammal (hur gammal är då jag????) och hon var lysande redan då fast med färre rynkor. Hon ser faktiskt bättre ut nu, tycker jag. Det finns bara en nackdel med shoppingrundor, hur lyckade de än är och det är att jag får så ont i mina knän. Jag får mer ont av en promenad i affärer än av en vanlig promenad på två timmar. Jag har mått bra idag, en lugn dag och det är inte utan att jag börjar tro att Cipralex börjar få effekt - håll tummarna! Nu ska jag nog göra mer te och lösa litet korsord innan jag slumrar in för natten (i morse var sängen så där extra skön som den bara är när jag inte har möjlighet att ligga kvar och jag hoppas att den fortfarande är det).

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards