Direktlänk till inlägg 28 februari 2007

Onsdag: en annan sorts endorfiner

Av Ewa - 28 februari 2007 20:55

Vi kom iväg vid halv 10 redan för att slippa de värsta folkmassorna, men det var inte så mycket folk inne i sta'n trots sportlovet. Det är ju bevisat i forskning att shopping frigör endorfiner som är humörhöjande och både jag och Elin håller med, men för mig finns det ett litet "men..." och det är att endorfinerna uteblir om jag shoppar utan att egentligen ha råd. Fiffigt! På så sätt kan jag inte förköpa mig. Jag hittade en SÅ snygg mockakavaj hos KappAhl som jag inte kunde gå ifrån affären utan för jag har letat LÄNGE efter en liknande. För några år sedan (innan jag blev tjock....) hade jag en mockakavaj som jag använde jämt och nu har jag hittat ersättaren - LYCKA! I väntan på rätt säsong vädermässigt, så kan jag impregnera den. Vi kom hem igen vid 15-tiden och matade marsvinen, släppte ut dem så att de kan sträcka på benen (de är vanligtvis lösa i köket, men det är när vi är hemma), gjorde en kanna te och FÖLL ned i soffan för att se "Djävulen bär Prada". Filmen var bra och eftersom det alltid ligger lite sanning bakom överdrifter och ironi, så måste det vara rent dj-lskt att arbeta inom modetidningsindustrin. Meryl Streep håller! Jag spelade in "Kramer mot Kramer" som är hela 26 år gammal (hur gammal är då jag????) och hon var lysande redan då fast med färre rynkor. Hon ser faktiskt bättre ut nu, tycker jag. Det finns bara en nackdel med shoppingrundor, hur lyckade de än är och det är att jag får så ont i mina knän. Jag får mer ont av en promenad i affärer än av en vanlig promenad på två timmar. Jag har mått bra idag, en lugn dag och det är inte utan att jag börjar tro att Cipralex börjar få effekt - håll tummarna! Nu ska jag nog göra mer te och lösa litet korsord innan jag slumrar in för natten (i morse var sängen så där extra skön som den bara är när jag inte har möjlighet att ligga kvar och jag hoppas att den fortfarande är det).

 
 
Ninni

Ninni

29 januari 2008 00:11

Hej Ewa! Meryl Streep är jätte bra!

Har varit och kikat runt lite på din blogg under flera dagar.
Jag såg att du spelade sims. Jag är också lite förtjust i detta spel, även om jag inte spelat så mycket på sista tiden. Men jag älskar att tanka ned prylar, gör det nästan varje dag.

Du kanske redan har du kollat PMBD?
Om inte, här finns det mesta betalgrejorna att tanka ned. Vad jag förstår är servern i Malaysia.

http://paysites.mustbedestroyed.org/booty/

Updateringar/ inkommande.
http://phorum.mustnotbenamed.com/viewforum.php?f=3

Jag är i liknande situation som dig, fast inte riktigt av samma orsak, har också varit ifrån arbetslivet ett bra tag. Är snart 40, har en dotter.

http://denosynligapatienten.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
<<<
Februari 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards