Direktlänk till inlägg 10 maj 2013

För mycket verklighet

Av Ewa - 10 maj 2013 21:07

Jag gav marsvinen frukostgrönsakerna klockan 5 och somnade sedan om utan problem. Jag vaknade av mig själv klockan 9 och tydligen hade kroppen sovit färdigt även om jag inte kände mig utvilad. Jag låg kvar i sängen i en timme till och lyssnade på det oupphörliga fågelkvittret och sämre kan man ha det.


Vi har haft sommartemperaturer både igår och idag och kanske är det jag som inte har vant mig vid värme ännu, men när jag gick till Konsum kändes det som runt 25 grader istället för de 18 som termometern visade. Jag köpte en pocket, "Samnang, tiggarpojken" som jag har börjat läsa i fortsatt väntan på bokpaketet. Det var det dokumentära, det verklighetsbaserade som lockade mig, men jag tror att det blir för mycket verklighet. Det är så fruktansvärt eländigt att jag inte vet om jag orkar och då har jag läst knappt 50 sidor. Det är ju den här verkligheten som jag gör allt för att slippa hantera genom att inte hänga med i nyhetsflödet. Jag klarar inte av det. Den ger mig ångest.


Jag har inte haft riktigt lika ont i ryggen idag. Igår var spiken i samma storlek som den man använder när man lägger räls och idag är den i samma storlek som man använder att hänga upp tavlor med. Jag slumrade i soffan en dryg timme idag igen.


Nu när Humlan inte längre är kvar, så provade vi att sätta ihop Maja och Alice med dem övriga igen. Maja mobbade Humlan å det grövsta och jag hoppades att det skulle ändras till det bättre nu, men icke. Maja gav sig på Ester i stället som är gammal och rätt skruttig och dessutom ser dåligt vilket gör att hon sällan lämnar buren. Till slut satte jag upp systrarna Gnissel & Gnek i den övre buren igen. Kan ett marsvin vara elakt? Eller hade Maja det inte bra hos sina förra ägare?


  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards