Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Avslagen

Av Ewa - 19 januari 2013 20:37

Orkes-provet avslutades med en 70 minuters frostig promenad i 16 graders kyla och med ett stelfruset ansikte som slutresultat. Pär och hans kamera var med och det blev några fotostopp. Jag hade ett par tajta leggings på mig med ett par lösare ovanpå dem och ett par tjockare mjukisbyxor som avslutning. På överkroppen hade jag en tunn polotröja och en tjock tröja och så vinterjackan. Mysse, vantar och mina suveräna vinterkängor. Jag frös bara om fäjset. När jag kom hem gjorde jag varm choklad med vispgrädde och det var mumma! Varm choklad efter en så kall promenad är lika självklart som att b kommer efter a.


Vi åt middag på en Jensens i Skärholmen. Oxfilé med pepparsås, pommes och cole slaw. Chokladmousse med vispgrädde till efterrätt. Mycket gott alltihop och jag är fortfarande full i magen. Skärholmens centrum stänger klockan 18 på lördagar vilket innebar att vi inte kunde gå igenom centrumet tillbaka till garaget utan fick gå en lång omväg utomhus och via mataffärerna för att komma till bilen. Svinkallt och halt.


Jag har känt mig avslagen sedan vi kom hem. Det har varit en dålig rygg-dag. Det blir inte fel med en vilodag i morgon. Inomhus. Kanske i pyjamas. Oduschad och sunkig.


Det faktum att McDonalds har ett bollhav säger jag inte så mycket om eftersom maten är billig och det inte är mycket till restaurangmiljö att tala om; miljön uppmuntrar inte till att sitta länge och njuta av det man äter. Däremot uppskattar jag inte att en restaurang som Jensens har en "lekstuga". Jensens i Stockholm har inte det, men den vi åt på idag har det. För att uttrycka det enkelt, på gränsen till krasst, så vill jag ha lugn och ro när jag äter mat som kostar mer än 200 kr. Det finns rese-arrangörer och även restauranger som inte tar emot barnfamiljer och jag kan inte tycka att det är upprörande eller orättvist. Ibland får jag nästan allergiska utslag av barnfamiljer och idag är en så'n dag!


Halv-fridens, nästan o-fridens......    

 
 
Ingen bild

Sussi

20 januari 2013 21:44

Läser tacksamt att de finns flera än jag som vill ha de barnfritt. Jag brukar gå och fika på TA i Luleå och gå spirlatrappan ner i källaren för då vet jag att jag slipper småbarn och barnvagnsmaffian.
Varför måste man släpa med sin sina barn överallt?

Du är duktig med dina promenader!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Skapa flashcards