Direktlänk till inlägg 16 juli 2012

Sockerpiller och listighet

Av Ewa - 16 juli 2012 11:57

En dålig natt. Jag har inte haft några dåliga nätter sedan jag började med Stilnoct, men den gånga natten var ingen höjdare. Jag tog tabletten kvart över 22 och fortsatte sedan att läsa. Efter ungefär en timme brukar jag känna av effekten, men inte igår. Hm. Sockerpiller? Hade jag missat att ta den?? Jag lade mig i alla fall före midnatt som jag har lyckats göra de senaste nätterna, men redan efter 5 minuter visste jag att jag inte skulle somna. Det kändes i hela kroppen - den ville inte slappna av. Hm! Vad göra? Jag tordes inte ta en till för tänk om jag inte skulle kunna vakna alls i morgon och vem skulle då ge grisarna frukost? Som pricken över i fungerade inte heller dubbeldosen mot tandvärken. Morr! Efter ytterligare 5 minuter gav jag upp och satte mig i soffan och fortsatte läsa. Jag tog en till dubbeldos mot bättre vetande, men om Stilnocten inte tänkte fungera, så skulle jag definitivt inte kunna sova om jag dessutom hade ont. Värktabletterna fungerade och närmare halv 2 kände jag att jag nog skulle kunna somna, så då gick jag och lade mig. 5 i 5 vaknade jag av att jag behövde gå på toaletten. Mobillarmet var ställt på klockan 6 för grisarnas frukost och det var ingen större idé att lägga mig bara för att bli väckt 1 timme senare, så fyrbeningarna fick faktiskt sina grönsaker redan klockan 5. Det var knappt ljust ute. Uäää. Jag var snurrig av trötthet och det var knappt att de var vakna de heller, men när de väl insett vad som var på g, så....... Sedan sov jag till halv 10.


Marsvin kan jag skriva mycket om! Till exempel, så kan de vara oerhört ihärdiga och jäklgt uppfinningsrika. Bilden nedan tog jag lite snabbt med mobilen. Den visar ett marsvinstält ovanifrån (ingången åt höger i bild)stående på golvytan bredvid min stol vid köksbordet. Det röda är köksmattan, det vita är plastfrotté och det mörkt blåa är en av handdukarna. I vanliga fall brukar tältet stå längre till höger i bild vilket har lett till att Kajsa har upptäckt att det är smaskens (eller nå't) att tugga på plastfrottén. Det gick jag inte med på, så jag ställde tältet ovanpå plastfrottén. Vad gjorde hon då? Jo, hon knuffade undan tältet, som knappt väger något tills hon kom åt frottén igen. Ibland fick hon inte undan tältet tillräckligt utan det hamnade på sniskan och då klev hon in och satt sedan i tältet med huvudet utanför och tuggade på frottén. De är inte dumma, de små liven! Kajsa har i alla fall lite respekt för mig för hon håller sig undan när jag sitter här. Humlan, däremot är så orädd medan hon gnager på köksmattan att hon inte flyttar sig förrän jag petar på henne med foten och då flyttar hon sig bara till ett annat ställe och fortsätter gnaga.     


                                                  


                                                  

                                                  
   Tältet och Den Listiga


                                                   


Fridens.    


 
 
Sophie

Sophie

16 juli 2012 19:31

Haha... Vad härligt att läsa om Humlan och Kajsa! Vilka personligheter de verkar vara. Och kul att de håller ihop när de ger sig ut på upptäcksfärd utanför köket! :-) Pussa på dem från "mormor".

http://www.luneas.bloggplatsen.se

Ewa

16 juli 2012 22:38

Absolut!

 
sussi

sussi

19 juli 2012 12:41

Vilka busfrön. Aktiva och fulla med bus.

http://fritidsforskare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards