Direktlänk till inlägg 30 januari 2012

Kyla och prat

Av Ewa - 30 januari 2012 15:23

Jag somnade vid 2. Vaknade klockan 4 och klockan 6 och sov sedan till halv 9. Ingen bra natt. För många tankar som snurrar för att det ska gå att sova.


Vi hade 8 minusgrader i morse och snön gnistrade. Enligt DN.se är det rysk "svinkyla" på väg.


Elin är hemma idag pga förkylning. Hon kunde inte heller sova i morse, så vi låg inne i sovrummet och pratade. Hennes "svärföräldrar" har nu slutligen bestämt sig för att hon är godkänd; deras son får gifta sig med vår dotter. De bör förlova sig snart och gifta sig efter studenten i vår. Innan dess ska Elin naturligtvis har konverterat till islam. Jojo! De är muslimer och vi är, mer eller mindre, icke troende. De har sin trygghet i religionen med dess regler och vi känner trygghet i våra moraliska värderingar. Vilket väger tyngre? Varför får jag känslan av att de kör över oss och anser sig ha rätt att sätta upp regler just för att de är mer troende än vi är? Hela mitt inre och Pärs inre protesterar! Det är mycket med det här som inte känns bra. Som känns nästan skrämmande.


Nu har 90 av FK:s 120 dagar gått. Det borde dra ihop sig till ett beslut om min stadigvarande sjukersättning.


Halv-fridens.   

 
 
Gröngöling

Gröngöling

31 januari 2012 11:49

Det är helt enkelt upprörande med brott mot religionsfriheten.
Såklart helt upp till Elin själv hur hon vill göra och det ska respekteras. Lag på det.

http://http:/grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

31 januari 2012 16:49

Jaså, det finns en lag på det!

 
Gröngöling

Gröngöling

31 januari 2012 17:56

Ja, i våra grundläggande fri- och rättigheter
http://www.regeringen.se/sb/d/504/a/3027

http://http:/grongoling.bloggplatsen.se

 
sussi

sussi

1 februari 2012 07:35

Får kalla kårar när jag läser detta. Hoppas eran dotter är en klok kvinna men de inte lätt när man är kär.

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
Erika

Erika

4 februari 2012 17:28

Vet inte riktigt hur jag hamnade på din blogg men här är jag. :)
När jag läser ditt inlägg blir jag riktigt illa till mods. Islamska folket tror att deras religion är den enda sanna riktiga religionen. Men faktum är att det finns fler än deras. Hade det gällt min dotter när hon var i din dotters ålder som hon är nu i, hade jag blivit riktigt mörkrädd. Ibland kan kanske ett sådant äktenskap bli bra om alla inblandade partner respektera varandras tro,och har ett modernt tänkande. Men ofta blir det inte bra. Det är mina tankar om ditt inlägg. Hoppas din dotter trots sin unga ålder fattar ett klokt beslut, att hon också blir lycklig med den man hon valt.

Önskar dig en fortsatt trevlig helg.

http://mintidmittliv.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards