Direktlänk till inlägg 25 januari 2012

Trygghet

Av Ewa - 25 januari 2012 15:36

Det var dax att besöka läkare DS på Södertälje psyk igen. Pär var med även denna gång. Jag mådde uselt på morgonen och hade rejäl ångest och jag vet inte om det var pga själva läkarbesöket som ju aldrig är något jag ser fram emot eller om det var för att det kändes jobbigt att över huvud taget ta mig iväg någonstans. Väl där konstaterade vi att ångesten har reducerats markant sedan förra besöket i december. Jag tar 1 Oxascand på morgonen och 1 på kvällen, men inom 2 veckor ska jag dra ned till endast 1 om dagen. I morgon kommer jag att öka Sertralindosen till 100 mg och effekten beräknas komma om just 2 veckor och det är därför jag ska minska ned Oxascanden. Sertralinet har en viss effekt. Det känns inte riktigt lika tungt som det gjorde i december även om det är en bit kvar, men det verkar gå åt rätt håll. Jag gillar läkare DS! Han inger förtroende och hans försäkringar om att han kommer att vara kvar ger mig en känsla av trygghet som jag verkligen behöver. Han sa att han har arbetat på FK och det är onekligen en fördel med en läkare som verkligen vet hur FK fungerar. Han fixade även ett läkarintyg, så jag kommer att vara sjukskriven 1 februari t.o.m 31 mars.


Efter läkarbesöket som inte tog mer än 25 minuter, så åkte vi till Skärholmen. Jag skulle till Clas Ohlson och lämna tillbaka en klockradio som jag inte alls tyckte om när den väl var installerad. Det var inga problem. Jag köpte en annan klocka i stället, utan radio. Sedan åt vi lunch på restaurantorget; kycklingspett från en libanesisk restaurang och det var gott och mättande. Vi handlade litet på Coop Extra och sedan åkte vi hem.


Elin önskade sig och fick "Desperate housewives" i julklapp och hon och jag följer den heljärtat. Den är bättre än jag minns och jag kommer heller inte ihåg att jag hade hängt med så pass långt som jag gjorde (vi ser slutet av säsong 4 nu och jag kommer fortfarande ihåg en hel del). När jag är själv så ser jag om "MacLeods döttrar" i brist på bättre.


Det har kommit ganska mycket snö de senaste dagarna, så nu har vi full vinter igen och just idag är det plural i minusgrader. Jag har inte promenerat på några dagar igen. Jag känner mig i väldigt dålig form just nu och jag tror att det har att göra med min ständiga hunger - jag har ingen ork. Matlusten har inte kommit tillbaka även om det går lite lättare att äta lagad mat.


Halv-fridens.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards