Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Vattenpremiär

Av Ewa - 9 maj 2011 18:17

+23 grader! Jag promenerade på eftermidda'n (80 minuter) i väldigt varierande tempo, men det var skönt. Gränsen för att gå hemifrån utan en vattenflaska har jag satt vid  +20, så idag var det vattenpremiär. Det är något skumt med min fina SATS-flaska för vattnet hade en skunkig eftersmak trots att flaskan är ordentligt diskad. Plast är plast och håller sig inte fräscht i evigheter, så det är väl dax att införskaffa en ny vattenflaska helt enkelt. Efter promenaden, så stretchade jag och körde med hantlarna inklusive utbytt övning och jag känner inget i armbågen, men jag har ont igen i vänster handled. Varför får jag ont av hantlar, men inte av maskiner?


Mina känslor inför det varma vädret är onekligen blandade och det har helt och hållet att göra med att jag väger för mycket. Vissa gånger, idag t.ex., så måste jag peppa mig själv för att gå ut utan en döljande jacka. Samtidigt är det ju skönt att slippa alla dessa lager med kläder och det är aldrig fel att få lite färg på armarna. Idag bestämde jag mig för att strunta i att jag är fet; det är så här jag ser ut just nu, men jag jobbar på förändring och om det är någon som stör sig på mitt utseende, så är det den personens problem och h*n kan hoppa och studsa! Det fungerade ganska bra.


Fridens.

 
 
Nannis

Nannis

10 maj 2011 07:53

Mest troligt för att i en maskin är det "bestämt" ganska exakt vilka muskler du ska träna, medan när du kör med fria vikter är det en rad andra muskler som också är inblandande - vilket ger en mycket bättre träning än i en maskin. Du får bättre stabilitet av fria vikter. Jag skulle ha satsat på att köpa ett bra stöd för handleden, om det är nåt som återkommer. Det finns bra på sportaffärer etc, så du minskar belastning :)

http://nannis.blogg.se

Ewa

10 maj 2011 11:24

Precis vad jag har tänkt göra! :-)

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

10 maj 2011 09:04

Helt rätt inställning!!=) Kram

http://www.poppikock.blogspot.com

 
Annie

Annie

10 maj 2011 20:09

Rätt inställning. Och är det så att folk har åsikter om andras kroppar och utseende så är det bara att beklaga att de inte har annat och vettigare innehåll i sina futtiga liv.

Vet du att jag tycker att min SATS-flaska också känns lite sunkig att dricka ur. Har en teori om att det kan bero på att den är av mjukare plast än andra sportflaskor.
Har hittat en värdig ersättare Soc-bottle på Stadium som är lila, men tyvärr blir man inte lika glad av att se på den.

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

Ewa

10 maj 2011 20:52

Jag kommer nog att köpa en ny SATS-flaska just för att de är så käcka, men jag måste hitta en annan att ha tills dess.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards