Direktlänk till inlägg 2 januari 2011

Donsö och Felix

Av Ewa - 2 januari 2011 16:27

Pär och jag åkte till Mio som ligger i Heron City-huset i Kungens Kurva (ett horribelt plejs!). Vi stegade raka vägen till matbord och stolar. Vi visste att vi ville ha i ek, så det begränsade urvalet på ett positivt sätt. Vi hittade ett bord med namnet Donsö i massiv ek. 140 cm långt vilket är ca 30 cm kortare än vårt nuvarande bord med iläggsskivan uppe och det var vi ute efter.

  

Vi provsatt stolar och när jag satt mig på denna stol, som oxå heter Donsö och kände hur jag sjönk på plats tack vare den stoppade sitsen och dessutom fick en underbart stöd för hela ryggen, så var valet gjort! Den är smäcker och har en sits av läder som är lättare att hålla ren än våra nuvarande i tyg.

  

När vi hade gått igenom hela beställningsproceduren inklusive hemkörning (nu i kommande vecka), så sa jag att jag vägrar att ställa upp de fina möblerna tillsammans med vår gamla kökslampa i ljust trä och blått glas. Vi köpte sålunda även en ny lampa som heter Felix och är av svart metall.

   

Nästa söndag vid den här tiden, så sitter jag förmodligen bekvämare än vad jag gör nu och stolen knakar inte och belysningen är snyggare och förhoppningsvis bättre. Det är roligt att köpa möbler och det känns extra bra att de inte kommer från IKEA. 


Efter den utflykten, så var jag helt färdig och hostan skrällde. Det är inge' kul!    Elin och jag lunchade i soffan och sedan tog jag en långdusch inklusive allt dvs. med ansiktsmask, hårtvätt- och inpackning, kroppsskrubb och insmörjning.


Ikväll ska jag sitta och läsa igen som jag gjorde igår kväll. "Den femte dagen" är bra och härligt tjock med ca 870 sidor.    


Fridens.    


 
 
Gröngöling

Gröngöling

2 januari 2011 23:04

Supersnygga stolar! Grattis till lyckad jakt!

Och krya på dig vännen.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2011 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards