Direktlänk till inlägg 7 september 2010

I ett försök att ge en uppfattning......

Av Ewa - 7 september 2010 21:15

.....om ångestens styrka idag, så kan jag skriva följande. Mina Theralen-droppar har en styrka av 40 mg/ml (jag vet inte vilket det versamma ämnet är). Innan jag gick över till Cymbalta, så tog jag 3-5 droppar/dag vilket är en väldigt låg dos.  Cymbalta har gett mig insomningssvårigheter vilket gjorde att jag ökade den dagliga dosen till 8 droppar/dag och det är fortfarande en låg dos. Jag har ökat antalet droppar vid behov för att sedan gå ned till 8 igen. Jag brukar ta dropparna vid halv 16 och då är jag behagligt trött framåt 23-24 och kan somna utan problem. Varför jag har ångest varje dag vet jag inte, men det är ett helt annat inlägg.


Dagen idag har varit som tagen från helvetet. Vid 14-tiden var ångesten så påtaglig att jag hade svårt att sitta stilla och tittade utan att egentligen se på en tv-serie. 14.25 tog jag 15 droppar i en slurk juice. Efter 1 timme kom lugnet.


När jag träffade Pär för att veckohandla på Konsum, så lämnade han beskedet från FK. Jag ville helst av allt stor-tjuta och jag hade svårt att hålla tårarna tillbaka. När vi kom hem släppte jag matkassen, klädde av mig och lade mig i sängen och började gråta. Fram till idag har jag kunnat känna hunger även om ångesten har hindrat mig från att äta, men nu är aptiten ett minne blott. Jag åt ingen middag. Klockan 19 tog jag ytterligare 10 droppar för att klara kvällen utan att löpa amok.


Jag känner fortfarande ingen trötthet av dropparna och jag är inte hungrig. Det återstår att se om jag behöver fler droppar innan jag går och lägger mig.


Jag önskar att fick dö i sömnen i natt......


O-fridens.

 
 
Gröngöling

Gröngöling

7 september 2010 22:16

Älskade vän.
Blir så ledsen för det här.
Bra att du ska träffa en bra läkare imorgon?
När jag har outhärdlig ångest rör jag på mig tills kroppen blir trött men det är kanske så det känns att ta dropparna också.
Jag gillar dig Ewa.
Många kramar!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Åsa-Maria

Åsa-Maria

8 september 2010 07:08

Å fy så jag lider med dig, jag vet inte vad jag ska säga...jag hoppas verkligen att du får lugn och ro i ditt liv snart...kram.

http://www.mittlchf.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards