Direktlänk till inlägg 6 september 2010

Urusel dag

Av Ewa - 6 september 2010 12:38

När jag försökte somna i natt, så drog FK-tankarna igång och det var lika effektivt som en el-stöt! Nära på omöjligt att slappna av! Ångest och knut i magen. Det blev ingen bra natt och den följdes av en lika dålig morgon när jag vaknade med att ångesten slog klorna i mig. Elin är hemma med halsont och allmänt dåligt mående och missar väldigt mycket i skolan då de numera studerar enligt block-schema*. Hon ska till BUP-läkaren i eftermiddag (första besöket på mycket länge) och jag tillåter inte att hon återbudar honom; där går gränsen! I övrigt så orkar jag inte hetsa upp mig över att hon missar så mycket i skolan. Jag orkar inte bry mig om så mycket om något över huvud taget.


I morgon kommer FK att fatta beslut i mitt ärende. Kommer det att innebära slutet för mig, bokstavligt eller kommer de att fatta ett mänskligt beslut?    


O-fridens.


* Block-schema innebär färre ämnen, men mer koncentrerat. Idag, en måndag, har hon 3 timmar spanska, lunch och sedan 3 timmar etik och livsfrågor. Det säger sig självt, tycker jag, att det inte går så bra ihop med hennes special-schema där hon är i skolan på fm:a och pluggar in resten själv. I nuläget verkar hon inte hinna i kapp med matten hur mycket hon än sliter och hur tror ni att hon mår av det?

 
 
Gröngöling

Gröngöling

6 september 2010 14:39

Blockschema verkar lite stressigt.
Tycker att skolungdomar måste växa upp för snabbt ibland. En liten bit i taget, så känns det inte så stort och jobbigt.
Jag håller också mina tummar Ewa, hela tiden. Hubbe med för han har faktiskt tummar! Och jag tänker på dig och håller på dig.
Kramar från mig.

http://grongoling.bloggplatsen.se

Ewa

6 september 2010 16:59

Tack, min vän!

 
Ingen bild

Xecute

6 september 2010 22:27

Spännande, tummarna ligger inbäddade i handflatan båda två! Har en lillasyster (towetej.bloggplatsen.se) som också fightas mot FK, som "råkade" lägga ner hela hennes ärende så att hon var tvungen att börja om från början nästan... så att hon inte fått några pengar på snart ett halvår trots att hon är sjukskriven. JÄVLA FK!!!!

 
sussi

sussi

7 september 2010 09:10

Sonen läste blockschema på sin skola. Och de var de sjukaste systemet jag vart med om! Ex om han låg inne på lassa en vecka och var sen hemma en vecka så hade han hur mycket som helst att ta igen. Och på hans skola var de så att alla resultat från årskurs 7-9 räknades i slutebetygen! Så hade du ex miss en massa engelska i 7:an var du tvunger göra igen allt innan 9:an! Jag gillar inte blocksystemet.

http://fritidsforskare.wordpress.com

 
sussi

sussi

7 september 2010 09:17

Håller tummarna nu att de går vägen!

http://fritidsforskare.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< September 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards