Direktlänk till inlägg 14 juli 2010

"Påven Johanna" - filmen

Av Ewa - 14 juli 2010 21:00

Ååh, vad den var bra!! Jag blev så glad när jag, allt eftersom, upptäckte att de har hållit sig till boken. Det är inte någon amerikansk produktion och det märktes då fokus inte låg på de få stridsscener som finns med och det inte fanns några som helst försök att göra filmen sentimental eller action-betonad. Jag har försökt att få både Elin och Pär att läsa boken (speciellt Pär som läser många historiska böcker och Johanna har faktiskt existerat), men nu ska jag få dem att se filmen. Det slipper de inte undan!


Fridens.   

 
 
Pär

Pär

15 juli 2010 08:27

Filmvisning måndag kväll?

http://sundback.dyndns.org

 
Jag själv

Jag själv

15 juli 2010 09:18

Pär: måndag kväll bokad! :-)

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

15 juli 2010 13:39

Åh, härligt! Jag ska till mediamarkt idag för att köpa 2:a boxen av Nord och Syd som Anton och jag kollar på som sommarkvällsnöje.
Påven Johanna kommer att åka ned i varukorgen ögonaböj, kan jag lova. Har rekommenderat Tony att läs boken, utan att ha lyckats. TACK för filmtipset vännen :)

http://www.peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Annie

Annie

15 juli 2010 20:01

Större delen av sena eftermiddagen och kvällen har gått åt att ragga upp Påven Johanna. Åkte till MediaMarkt där den inte fanns, och i Skärholmen hade de ju inte ens en vettig filmbutik.
Hem och googla på köpcentrum med sena öppettider utan att finna någon som möjligtvis skulle kunna tillfredställa mina behov. Letade i din blogg (eftersom jag visste att du skrivit VAR du köpt den i något av inläggen) och fann sedan en Filmkedjan i min direkta närhet. Ringde och fick bekräftat att filmen fanns inne, och NU ÄNTLIGEN efter timmar av letande så finns den även i mina ägor. Väntar nu bara på att Tony ska komma hem så att vi kan se den tillsammans.
Tills dess får jag "nöja" mej med Goda Grannar (1:a säsongen) som jag tröstköpte på Mediamarkt.
Kram och än en gång tack för filmtipset!!!

http://peek-a-boos.bloggplatsen.se

 
Filmtips

Filmtips

12 augusti 2010 09:10

Tack för filmtipset=)

http://www.filmkritikerna.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards