Direktlänk till inlägg 21 juni 2010

Jag är republikan

Av Ewa - 21 juni 2010 15:31

Jag är republikan av flera orsaker.

Den huvudsakliga orsaken är att jag tycker att kunghuset kostar mer än det ger tillbaka. Den andra anledningen är att lördagens spektakel gjorde så att jag inte fick med hela filmen "Miss Potter".

Jag är besviken.

Jag är sur.

Jag är nästan arg för filmen har utgått hos filmbolagen och går inte att köpa.   


Filmen "Miss Potter" bygger på Beatrix Potters liv (med Renée Zellwegger och Ewan McGregor) och den dryga timme som jag faktiskt fick inspelad tyckte jag mycket om. Jag älskar kostymfilmer. Jag älskar brittiska filmer. Jag älskar verklighetsbaserade filmer. Dessutom fick man se en hel del av hennes underbara teckningar av Pelle Kanin, Anka Vanka och Fru Tusentagg och alla andra djur som hon skrev sagor om. Förb****** kungabröllop som drog ut på tiden med 40 minuter!!!!!   


Jag har skrivit till SVT för att få reda på om den kommer att sändas igen. Mer än så kan jag inte göra.


Fridens.


PS. Jag har för vana att lägga till extra tid vid inspelningar, men mer än en halv timme.....   

 
 
Nannis

Nannis

22 juni 2010 11:22

Kan försöka fixa en kopia på den åt dig, om du vill? :) KRAM

http://nannis.blogg.se

 
Jag själv

Jag själv

22 juni 2010 17:57

Nannis: Om kopian är laglig, så tackar jag ja!! Jag fick svar från SVT och de har inga planer på att sända den igen. Däremot fick jag en länk till amerikanska Amazon.com där den finns att köpa med spansk eller engelsk text. Suck.

http://www.fundringar.bloggplatsen.se

 
Nannis

Nannis

23 juni 2010 12:58

Mja, jag laglig vet jag inte. Det var en kompis som hade den, å jag frågade inte hur hon fått tag i den. Men jag ska hjälpa dig att ha utkik efter om den, som köp-dvd ;)

http://nannis.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards