Direktlänk till inlägg 14 juni 2010

Pirrig av resfeber!

Av Ewa - 14 juni 2010 14:46

Jag kommer att åka fjärrtåg för första gången på 11 år, så det är knappt att jag kommer ihåg hur man gör. Jag sa till Elin att hon förmodligen vet mer än jag eftersom hon åkte till Göteborg på klassresa förra året. "Nä" svarade hon "jag hakade bara på de andra!" Resan blir spännande på ett oväntat sätt.....   

Jag tycker mycket bättre om att åka på kortare resor, som den här till Göteborg än att åka en vecka till Italien. Packandet är betyyyyydligt enklare, men miljöombytet gör att resan känns längre än den egentligen var. Nu känns det riktigt roligt att få åka bort! Jag är pirrig av resfeber, ovan resenär som jag är. Jag har bestämt vad jag ska ha med och vad jag ska ha på mig, så nu gäller det bara att samla ihop allt. Enligt SMHI kommer vädret att bli kanonbra och jag hoppas att det stämmer. Elin och jag vill ha så få prylar som möjligt att hålla reda på, så kameran får stanna hemma. Visserligen lyder uttrycket att en bild säger mer än tusen ord, men jag tycker om att skriva, så räkna med ett längre inlägg på torsdag!


  


Jag såg en riktigt bra skräckis idag, "The haunting in Connecticut" som baseras på verkliga händelser. (När Pär läser det här, så rullar han med ögonen och fnyser och tänker att det går att lura på mig mer än bara kalsonger,men jag väljer att tro på att det har hänt). Det som var så bra med den här filmen var att den var snyggt gjord och utan ett överdrivet exploderande slut med tjutande spöken och bullrande specialeffekter. Jag rekommenderar den!


Jag har inte så ont längre och om jag bara håller koll på hur jag sitter, så har det nog släppt till i morgon.


Fridens och åter på torsdag!    


 
 
Budda

Budda

14 juni 2010 17:56

Trevlig resa!

Jag gillar också kortare resor, gärna inom landet. Sverige är fantastiskt.:)

Mys!

http://www.budda.bloggplatsen.se

 
Gröngöling

Gröngöling

14 juni 2010 21:12

Hoppas ni får jättekul!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
Sophie

Sophie

14 juni 2010 22:18

Ha det jättekul och avslappnande nu! :-)

http://luneas.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards