Direktlänk till inlägg 9 juni 2010

Ibland blir det inte som planerat

Av Ewa - 9 juni 2010 11:45

1. Pendeltåget var 5 minuter försenat pga något trasigt i Södertälje (vilken tur att det finns nå't att skylla på trots att snön är borta....).

2. Fullt av folk på tåget trots att klockan bara passerat 10.

3. När jag kommer ned till t-baneperrongen känner jag direkt att något är fel. Tåget som står inne har alla dörrar öppna, men är helt tyst. Folk stiger endast av tåget (en kvinna gråter), ingen kliver på och sedan bildas en öppen yta. Hm. Jag får syn på en vakt frågar vad som har hänt. Det är en man som har fastnat med benet mellan perrongen och tåget. Vakten rekommenderar mig att ta en buss i stället.

4. Jag försöker hitta ett någorlunda lugnt ställe och ringer Rosie för att tala om att jag inte kommer. Även om jag hittar en buss, så skulle jag inte hinna i tid och jag kan ju inte låta Rosie vänta för att sedan ligga efter schemat resten av dagen.

5. Tur i oturen, så har Rosie ett återbud klockan 16 (sedan har hon fullspäckad kalender en bit in i nästa vecka) och efter lite funderande, så tar jag den tiden och får hoppas att t-banan går som den ska då.

6. Det blev ingen shopping heller; dels tappade jag lusten och dels var det mer nödvändigt att jag åkte hem för att äta och vila innan nästa vända.

 

Ibland blir det inte som man har planerat.


O-fridens.


 
 
Malin

Malin

9 juni 2010 13:09

Jo, det blir verkligen inte som planerat. Jag satt på tåget som körde på benet. I första vagnen. Och stämningen i vagnen var rätt jobbig. då ingen av oss visste vad som hade hänt. :( Hoppas du får en fortsatt bra dag!

http://seendes.blogg.se

 
Gröngöling

Gröngöling

9 juni 2010 14:22

Hoppsan då!
Bättre lycka vid nästa försök!

http://grongoling.bloggplatsen.se

 
riesling

riesling

10 juni 2010 22:05

Men herregud!!
Stackars!!

http://riesling.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards