Direktlänk till inlägg 2 januari 2010

Frisk luft

Av Ewa - 2 januari 2010 15:41

70 minuters promenad i -8 grader och lätt snöfall. Väldigt skönt och inte så tungt och slirigt som jag hade befarat, men tempot var inte högt.    


De 3 senaste dagarna har jag sträckläst 2 böcker: "Mamma, pappa, barn" av Carin Gerhardsen och "Kvinnorna på tionde våningen" av Karin Alfredson. Suveränt bra, båda två! Idag började jag läsa "En liten hattaffär på hörnet" av Marita Conlon-McKenna.    


Stackars Pär har sovit på soffan så gott som varje natt hela jullovet bara för att jag snarkar så förskräckligt.      Jag har mått uselt större delen av tiden och av den anledningen har jag tagit många fler Theralen-droppar än vanligt vilket gör att jag sover tyngre och då snarkar jag mer. Pär fnyser nästan åt den förklaringen. Han hävdar att det är min övervikt som är huvudorsaken. Min vikt är en del av det hela, men faktum är att han inte har sovit på soffan speciellt ofta de perioder som jag har mått bra och därför tagit färre droppar trots att jag har vägt lika mycket hela tiden. Även om jag i detta nu skulle besluta mig för att gå ned i vikt, så skulle det ändå dröja ett bra tag innan viktminskningen skulle påverka snarkningen i någon högre grad. I går gick Pär och lade sig vid 22. Jag satt uppe till kanske 1 och läste och jag beslöt att själv sova på soffan, så att han fick sova ordentligt i sängen för en gångs skull. Klockan 5 var jag på toaletten och efter det sov jag i sängen jag med.


Fridens.

 
 
Jag

Jag

2 januari 2010 16:39

Stackare!
Hjälper det inte att höja sängen/madrassen något då?
Det har jag gjort med min säng och det ser lite lattjo ut då mannens är platt och min ser ut som den rest sig för att gå iväg...hihi.
Go fortsättning på dig och idag har jag hållt mig inne.

http://sancha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards