Alla inlägg den 15 januari 2010

Av Ewa - 15 januari 2010 21:05

Dagens promenad.

Den vackra frosten.

Tuppluren i soffan.

Säsong 2 av "Huset Elliott" är bokad.

Snart ramlar det in pengar på kontot igen.


Fridens.     


PS. Semlan var smarrig, men inte mycket till lunch.


Av Ewa - 15 januari 2010 12:34

80 minuters promenad och det var tungt. Det är åtskilliga grader mildare nu, -2 vilket gör att allt som var tilltrampat och lätt-gånget nu är uppluckrat och moddigt. Men det var skönt; kroppen fick jobba! Alla fotoentusiaster kan komma hit för ljuset är urläckert och helt fritt från skuggor. Svart, vitt, brunt och stålblått är de dominerande färgerna. Varenda liten yttepytte kvist är täckt av frost. Jag mötte Damen Med Berner Sennen-hundarna och nu har vi uppnått hälsnings-stadiet och jag hoppas att jag snart får hälsa även på fyrbeningarna. Hon hade 4 stycken idag. F Y R A!! Jag hade ingen.....    


Konsum och tulpaner. 2 buketter blev det och så en förpackning med ägg och lite fredaxsmaskens till Elin och Pär. De sålde semlor i 2-pack för inte så många pengar och jag stod framför kyldisken och tvekade. Konsums 2-pack eller Kaffestugans nybakade med utblandad mandelmassa? (Ett härligt i-landsproblem!)

Det blev Kaffestugans som förmodligen är mer än dubbelt så dyra, men i gengäld är de, som sagt, nygjorda och utan några tillsatser. Jag undrar om jag ska flippa ut helt genom att ta semlan med hetvägg till lunch? Ja, för tusan, det gör jag!

  


Fridens.


Av Ewa - 15 januari 2010 09:13

Pär sa att idag är det definitivt tillåtet att köpa tulpaner (han tycker att jag köper för många annars). Vilken tur att jag ska ut och promenera och då kan dyka in på Konsum på vägen hem!   


Fridens.

  

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards