Direktlänk till inlägg 19 april 2009

Mosigt

Av Ewa - 19 april 2009 17:41

Jag är trött idag. Pär och jag promenerade i någon timme och det är alltid lika skönt att komma ut, men vindarna var kalla även idag och tempot varierade mellan styrfart och sakta mak. Tungt! Pär ville fota "vår" vitsippe-dunge, men den här köldknäppen hade skrämt tillbaka allihop. Det var bara på de väldigt vindskyddade och soliga platserna som den stod kvar och de verkade tveksamma; inte fullt utslagna. När jag lämnade köket igår vid midnatt, så slängde jag en blick på termometern och trodde att jag såg fel: -3 grader!


"Vår" vitsippedunge förra året.



 

Min allergimedicin är effektiv, men den har en biverkan och det är

huvudvärk. Det känns knäppt att ta en sorts medicin (Ipren) mot något som orsakas av en annan medicin. Många säger/tror att man blir trött och dåsig av antihistaminerna, men de mediciner som finns numera är väldigt milda när det gäller det. I stället så är det själva allergin som gör att man blir trött och det är väl inte så konstigt eftersom det är något som kroppen måste bekämpa ungefär som ett virus. Det var väl en av anledningarna till att promenaden kändes tung.


Fridens.

 
 
Anna

Anna

19 april 2009 18:50

Värmen i vårt hus har gått sönder. Det är gammalt och av sten och det märks oväntat mycket. M springer högljutt klagande runt med överdragsbyxor och jag funderar på att sticka en liten tröja till Allan, fast hon kan ju bara lägga sig bredivd de andra två hårbollarna och snvända deras päls som täcke.

http://julgrisen.bloggagratis.se

 
helga

helga

19 april 2009 19:59

Vi har också fått vitsippor nu - visst är de fina...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

19 april 2009 20:29

Hej!
Ja det är inte skoj att tvingas ta en medicin som sedan ger biverkning så man måste äta flera. Byt sort i så fall och du har ju ett flertal att välja på med olika innehåll.

Aerious (på recept) ger inte någon dåsighet och rek. av en läkare jag pratade med i veckan.

Skoj att dina tre saker var till fördel idag också.

Ha det gott.
//Sanna

http://sancha

 
Nannis

Nannis

19 april 2009 23:19

Jag har fått en antihistamin som heter Atarax nu, för att få sova bättre. Den är receptbelagd och gissningsvis lite starkare då, eftersom man somnar av dom :D

Jag blev min allergi mot katterna bättre på köpet! Får se om det hjälper mot pollen också.. =) Jo nog kan man bli ruskigt trött av allergin, jag kan bli som en zoombi =/

Ha det gott!!

http://nannis.blogg.se

 
sanne

sanne

20 april 2009 20:13

Den här fina bilden kommer jag ihåg!

http://zephyren.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards