Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Nu ÄR det vår!

Av Ewa - 10 april 2009 16:21

Den här långfredagen har varit ovanlig helt enkelt för att den inte har känts så där smärtsamt lång som den brukar. Ett knep är att sova till efter 10 för det förkortar dagen avsevärt! Klockan hann bli närmare halv 1 innan Pär och jag kom iväg på promenad (det är vid den tiden jag brukar komma hem annars...). "Titta efter tussilago som jag kan fota!" bad Pär. Det gjorde vi. Vi gick och gick i den varma vårsolen. När vi passerade stallet, så kom en tjej utridande och jag säger bara en sak: hästar är S T O R A! Stora och stiliga och hovarnas klappeti-klapp mot asfalten var en härlig omväxling till den vanligare ljuden av bilar. Det var inte mycket folk i rörelse. En del husägare som tvingats ut för att ta hand om spirande växtlighet och för att beskära träd. Tussilagona lyste med sin frånvaro. Jag tror att de blev något skrämda av onsdagens plötsliga kyla och drog sig tillbaka och nu vågar de väl inte riktigt lita på det bedrägliga april-vädret. När vi kom in på sluttampen, så hittade vi dem till slut! De trängdes tillsammans vid en solvarm sten och de sträckte sig mot solen. Inte helt olikt soldyrkande homo sapiens......

Ytterligare en bit framåt fanns det riktigt fina videkissar. Promenaden tog 65 minuter och tempot var inte speciellt högt. Efteråt stretchade jag hela benen och inte bara vaderna. Skönt!

Vår Konsumbutik håller på med en mindre ombyggnation och hyllor och varor flyttas om helt och hållet. Godiset har alltid varit närmast kassorna och vid det här laget, så vet väl alla att det finns en konsument-psykologisk anledning till det? Nu har godishyllorna flyttats lite längre in. I stället står tidningshyllan där och hyllan med diverse "hälsokost" som vitaminbrus-tabletter och Nutrilett & Co. Vilken konsument-psykologi ligger bakom DEN placeringen, tro?


Fridens.



 
 
T med töserna

T med töserna

10 april 2009 18:44

Hej! Glad påsk!
Härligt med promenaden, här blev det en på nära 40 minuter.
Jag mailade adressen som angavs då det på er sida inte fanns så många stjärntecken (enbart två st) :-)

http://engeltina-engel.blogspot.com

 
malin

malin

13 april 2009 20:30

Vilka otroligt fina bilder!
Tussilago bara ÄR vår!
Jag har börjat spana i dikeskanterna jag med, men här uppe dröjer det nog lite till.
Men jag blir glad av dem, om så bara på bild!

http://pillris.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards