Direktlänk till inlägg 5 april 2009

Vilsamt mulet

Av Ewa - 5 april 2009 15:10

Jag tycker om solen även om jag inte tycker om värme, men jag tycker ändå att en solig dag som igår kan kännas stressande och pressande. "Oooh, solen skiner - ut, ut, ut!"  "Oooh, solen skiner - inte sitta inne och se film - fy skäms!"  "Oooh, solen skiner - ut och jobba på solbrännan!"  "Oooh, solen skiner - vem vet när den gör det igen!"  "Oooh, solen skiner  - var glad för f-n!"  Såååå....när jag drog upp rullgardinen och såg att det var tvärmulet och marken dessutom våt av regn, så blev jag först förvånad över det tvära väderlekskastet, men även lättad. "Aaaah, vilsamt mulet..."  Pär och jag promenerade i 80 minuter ute vid ett elljusspår och det var backe upp och backe ner och folktomt. Det föll några droppar. Vi såg en man som satt ute på sjön och pimplade. Jag trodde faktiskt inte att isen var så pass hållbar nu efter flera mindre värmeböljor. Onödigt spännande, tycker jag.


Jag har nyss duschat och packat in håret och snart ska jag smörja in mig, klä på mig och bädda sängen med rena lakan. Sedan är jag ledig resten av dagen eftersom Pär lagar maten och Elin, vår lilla husslav tar hand om disken. 

 

Elin?

 

Elin var ju genomförkyld för ett tag sedan och det har övergått i, vad jag är säker på, bihåleinflammation. I morgon ska jag följa med henne till vc och förhoppningsvis behöver hon antibiotika, så att smärtan försvinner med bakterierna.


Fridens.


 
 
Nannis

Nannis

5 april 2009 16:13

Men sikken sötnos på bilden! :D

Hoppas Elin blir fri bihålsinflammationen fort, grymt jobbigt att ha det =(

kram på er!

http://nannis.blogg.se

 
Gröngöling

Gröngöling

5 april 2009 20:57

Håller förstås med om att det var lite vilsamt med mulet väder en dag. Den där lilla figuren som du har bild på från HP har jag glömt namnet på. Men den är min favoritfigur från filmen.
Kram.

http://grongoling.bloggagratis.se

 
janet65

janet65

5 april 2009 23:44

jag håller med dig precis, jag tycker också om värme men inte solen, jag får ofta migrän på sommaren eftersom jag inte tål värmen så bra. skönt det lät med promenaden i lite vårregn. kram

http://janet65.bloggagratis.se

 
Helén

Helén

6 april 2009 11:58

Du skrev mina tankar precis! Det där ständigt dåliga samvetet för att man inte gör som man "ska" - passa på att vara ute när solen skiner. Säkert därför jag tycker bättre om hösten, då är det tillåtet att kura upp i soffan!
Visst är det fint när solen skiner, men jag fixar inte värmen längre.

http://vardagsliv.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

6 april 2009 15:58

Vad rätt du har!!
Det blir nästan lite som tvångstankar att man måste vara ute. Att man ska skämmas om man sitter inne..

Ha en bra kväll
kramis

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards