Direktlänk till inlägg 12 januari 2009

Måndagsstämning

Av Ewa - 12 januari 2009 11:08

Elin kom inte iväg trots goda föresatser. Pär kom in i sovrummet och var sur. Jag BLEV sur eftersom jag  H A T A R  att bli väckt på det sättet! Jag sjukanmälde Elin och kröp sedan ned i sängen igen. Jag har fått 2 råd: se till att verkligen komma iväg på t.ex promenader, så att Elin kanske "inspireras" till att bli mer aktiv samt att göra hemmavaron mindre trivsam för Elin, så att hon väljer att i stället gå till skolan (sk sjukdomsvinst - hon trivs bättre hemma). Fy fan, säger jag bara!         Eftersom jag är hemma på heltid (vilket har setts som en fördel än så länge), så får jag ansvaret för att se till att Elin inte blir hemma på heltid. FÖRSÖK ATT KOMMA IHÅG  V A R F Ö R  JAG ÄR HEMMA!!!  Hur hade vi löst det här om både Pär och jag hade arbetat heltid??!


Mitt i allt det här slog det mig att jag ska operera tummen nästa fredag och hur blir det då när jag har en klumpigt bandage och klarar av ÄNNU mindre än jag redan gör?


förbannadehelvetesdjävlaskit

 
 
Elin

Elin

12 januari 2009 14:11

Jag har sagt det tidigare men jag säger det igen, även fast jag mår skit och är hemma så ska du och pappa sysselsätta er med det ni tänkt göra! Nu har ni två, och vi tre också, bråkat så mycket att jag gärna skulle gå tillbaka till skolan. Men det går helt enkelt inte vissa gånger.. jag försöker verkligen.

http://skissat.blogg.se

 
Pär

Pär

12 januari 2009 21:14

Jag (och säkert Elin också) kommer såklart att ta hand om dig och din tumme. Fattas bara annat. Mina 2 råd var ju inte mycket värda men vi får väl försöka hitta på nåt bättre.

http://sundback.dyndns.org

 
Nini

Nini

13 januari 2009 10:05

Know what you mean. Been there - done that.
Skillnaden är att Elin stannar hemma. Min Bettan åkte iväg på morgonen och kom hem på eftermiddagen. Men inte var hon i skolan inte...
Känns trygghet i att Elin visar för er hur hon mår.

KRAM

Kram också till Elin! Och Pär. *ler*

http://nini.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ewa - 25 december 2014 22:37

Nu flyttar jag härifrån efter drygt 7 års bloggande. Naturligtvis ska jag fortsätta att blogga, men på en helt egen domän för att verkligen säkerställa äganderätten till mina texter. Jag flyttar hit: http://www.ewasundback.se/. Jag hoppas att ni följ...

Av Ewa - 24 december 2014 20:24

"Spiderman" med Toby McGuire och Kirsten Dunst. Det är inte bara tecknade filmer som fungerar när jag vill fly verkligheten. Superhjältar kan rädda mig för 2 timmar i taget. "Spiderman" är 12 år och det är länge sedan jag såg den, men just ikväll var...

Av Ewa - 24 december 2014 15:53

Elin störde mig. Pär irriterade mig. Båda gick mig på nerverna på ett sätt som definitivt hade att göra med ångest och sällskapssjuka. När det var 1 timme och 20 minuter kvar innan vi skulle åka till svärisarna för att fira julafton satte jag mig i s...

Av Ewa - 23 december 2014 16:14


...tycker om den träningsvärk som jag har idag och när inte ens jag gör det,ja, då är den löjligt grym. Jag har faktiskt tagit värktabletter för att över huvud taget kunna röra mig smärtfritt. I förmiddags var träningsvärken inte alltför hemsk och ja...

Av Ewa - 22 december 2014 22:09

Föddes och växte upp i Kiruna. Flyttade därifrån när jag var 22 år. Nästan flydde. De sista åren jag bodde där mådde jag oerhört dåligt och det är den känslan som blev mitt bestående minne av stan. Av en slump hittade jag en Kirunagrupp på FB med mån...

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards