Alla inlägg den 13 april 2008

Av Ewa - 13 april 2008 16:41

Elin och jag tog tåget till Stora Staden och sprang i affärer. Pär fyller snart år och presenter införskaffades: en ************** och två **********. Resten är beställt via internet. Det blir så bra så! Avdelningen Muji på Åhléns är en av mina favoriter. Mängder av enkla småpryttlar för få pengar. Jag brukar köpa små plastflaskor att ha tvål o.dy i till träningen och idag behövde jag förnya de (de blir sunkiga efter ett tag). Dessutom hittade jag en necessär som även den är avsedd för träningsryggan med flera små-fack för plastflaskorna. "Glitter" har smycken till rimliga priser och är en av Elins stam-affärer. Den här gången köpte även jag örhängen; pärl-pluppar och pärlhängen (lider av pärl-dille just nu). Elin blev pinsam när hon provade en ring som hon sedan inte fick av. Butiksbiträdet fick hjälpa henne loss för annars hade hon varit tvungen att köpa den... Böcker från Pocket Shop - en shoppingrunda utan inköp av böcker är ingen äkta shoppingrunda! Ännu ett stämpelkort blev fullt vilket innebar en pocket utan extra kostnad och ett nytt stämpelkort påbörjades. Sist av allt fikade vi på Coppola i Gallerian. Baguette med parmesanost, parmaskinka och soltorkade tomater - Italien-inspirerat smaskens! Varm choklad med vispgrädde till.


När vi kom hem, så blev det DDD och te. Till middag äter vi risgrynsgröt. Det är varmt och mjukt som gäller idag för det är bara +4, kalla vindar och snöblandat regn - BLÄ de Luxe! Shopping-endorfinerna kom loss och knäet höll, så dagen har varit bra.


Ciao!


Detta är en bokmal.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards