Alla inlägg den 18 september 2007

Av Ewa - 18 september 2007 18:04

Täppt i näsan. Nässpray. Det lossnar. Jag snyter mig. Det börjar killa i näsan och jag nyser. Och nyser. Och nyser nästan tills jag är täppt igen. Den onda snuv-cirkeln. I mitten av cirkeln finns huvudvärken.


Elin var inte i form i morse och behövde peppas och knuffas iväg till skolan, så jag var uppe med henne strax efter klockan sex. Hon kom iväg och dagen blev, trots allt, hyfsad. Klockan nio kroknade jag och sov på soffan ett par timmar. Jag orkade inte med någon promenad. Det är inte den sortens trötthet som ger vika med hjälp av frisk luft.


Nästa steg i avvänjningen från Theralen är att veta vad rastlösheten betyder, den rastlöshet och oro som alltid infinner sig på kvällen. Om det känns likadant framåt torsdag, så kan jag bara konstatera att det är ångest. Visserligen inte så farlig, men den tar på krafterna och den påverkar mitt humör - jag börjar redan bli grinig och snäsig. Ångesten i sig har inget egentligt ursprung utan hör ihop med dystymisk depression och blir värre när jag inte är i form (för lite sömn + förkylning). En av anledningaran till att jag slutade ta dem var att jag ville ta reda på om jag verkligen behöver dem eller tog dem av ren bekvämlighet för att kunna somna fortare. Även om det slutar med att jag börjar använda dropparna igen, så vet jag nu att jag kan klara av en avvänjning utan att alltför mycket rubbas.


Jag kom i alla fall ut en kortis eftersom jag mötte Pär på Konsum för att veckohandla, men jag kände mig bra spak efteråt.


Jag har flera olika spel installerade på den här datorn och ett av de äldre och som verkar räcka hur länge som helst är ett mahjong-spel: Mahjong -journey of enlightenment. Det är väl en form av patiens eftersom jag spelar själv och ska få diverse layouts att "gå ut". Just det här spelet går inte på tid och är väldigt avkopplande. Jag tycker oxå att det är skönt för ögonen med de klassiska mönsterna på spelbrickorna (det finns andra oxå t.ex med utomjordingar som är urjobbiga att se skillnad på). Rekommenderas i avkopplingssyfte tillsammans med en kanna te eller med en mugg varm choklad.


Adjö.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards