Alla inlägg den 22 augusti 2007

Av Ewa - 22 augusti 2007 18:51

Det är den enda känslan som passar in just nu och det gäller allt. Jag sov dåligt inatt och när jag var på toaletten klockan 3, så kändes som om natten aldrig skulle ta slut. Jag snarkade tydligen inatt OCH slog omkring mig för jag hittade Pär på soffan. F' låt. När jag kommit upp blev jag sittande framför TCM och det finns en lustig sak med just den kanalen, i alla fall för mig för filmerna kommer tillbaka med jämna mellarum, men på olika tider och jag lyckas alltid börja titta på samma ställe! Just idag var det en komedi med Doris Day och Richard Widmark som heter "The tunnel of love". Jag har aldrig sett vare sig början eller slutet, men jag har lyckats uppfatta att det handlar om att de inte kan få barn och anlitar en adoptionsfirma. Den (delen som jag har sett) är smårolig. Sedan läste jag ut "Pappersväggar" och den sista novellen var en epilog till "Hanteringen av odöda" som på så sätt fick ett "ordentligt" slut. När jag gick igenom de böcker jag har som väntar på att läsas, i jakten på en ny bok, så såg jag att det bara var engelska titlar och jag har ingen lust att läsa på engelska. Jag behöver förnya mitt bokförråd! (Man kan inte ha för många böcker, filmer eller gosedjur!) Jag satte mig framför min bärbara dator och började det mödosamma surfandet och klickandet bland AdLibris många titlar och jag hittade en hel del och det blev endast en på engelska (av Mike Gayle och jag har alla hans böcker på engelska). Det blev sju och en halv bok och den halva boken representeras av "Tigers lilla bok om träning". I (otålig väntan) på böckerna, så tänker jag läsa "Fördömda" av Johanne Hildebrand. Pär sträckläste den på en enda kväll, men vi har inte riktigt samma bok-smak, så jag får väl se.

JAG ÄLSKAR BÖCKER OCH ATT LÄSA!

Det har varit hängigt och trött idag och jag har känt mig täppt med huvuvdvärk i bakgrunden. Pär och jag veckohandlade på Konsum - jag mötte honom där - och efter den utflykten var jag matt.


Imorgon ska jag klippa mig igen och jag såg i almanackan att det är åtta veckor sedan sist, så att jag känner mig långhårig är definitivt ingen inbillning!


Go'natt.

Presentation


Allvar, svammel och underfundiga fundringar.
5 besvarade frågor

Senaste inläggen

Tidigare år

Kategorier

Arkiv

1 av 3

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Länkar

Anti-spam

Besöksstatistik

Sök i bloggen

RSS

Jag är isbjörns-fadder

Jag är panda-fadder

Jag är tiger-fadder


Ovido - Quiz & Flashcards